Pandemia i rok 2020 stały się cezurą w pojmowaniu i realizowaniu działań z zakresu event marketingu. Na szczęście branża się odradza, ale już nigdy nie będzie taka sama. Jakie zaszły w niej zmiany i jak kształtują się najnowsze trendy w event marketingu?
Ogólnoświatowa sytuacja związana z koronawirusem zmusiła wiele firm do zmiany sposobu działania. Wśród nich znalazły się agencje eventowe oraz ich partnerzy. Dotyczy to głównie przeniesienia usług do sieci. Wciąż nie wiadomo, ile czasu zajmie branży odrodzenie, choć niektórzy specjaliści sugerują, że może to potrwać od trzech do pięciu lat. Już teraz można jednak przewidzieć pewne kierunki rozwoju, które utrzymają się przez najbliższe miesiące.
Rozwój wydarzeń online
Przeniesienie wszelkiego rodzaju konferencji, szkoleń, a nawet koncertów do sieci, w dobie kolejnych lockdownów stało się koniecznością. Dla wielu firm oraz wykonawców szybka reakcja na obostrzenia była dosłownie kwestią przetrwania na rynku. Szybko okazało się również, że izolacja społeczna mocno odbija się na psychice i ludzie sami zaczęli szukać w internecie nie tylko wydarzeń kulturalnych, ale również merytorycznych czy po prostu integrujących. Wiele osób uznało izolację za dobry moment na zainwestowanie we własny rozwój, stąd swego rodzaju boom, który nastąpił w dziedzinie edukacji online.
Największym wyzwaniem podczas organizacji wydarzeń online, oprócz jakości transmisji, jest utrzymanie uwagi odbiorcy. Firmy będą więc szukać atrakcyjnych rozwiązań w postaci nowoczesnych ankiet, quizów, czy innych opcji angażowania uczestników. Na popularności zyskają nowe modele komunikacji z wykorzystaniem technologii wirtualnej rzeczywistości oraz rzeczywistości rozszerzonej.
W cenie będą eventy budujące wspólnotę doświadczeń i angażujące uczestników na różnych poziomach tak, aby dawać poczucie bliskości mimo dystansu społecznego.
Wydarzenia hybrydowe
Z powodu niepewnej sytuacji epidemicznej wydarzenia online wciąż będą na topie, a firmy odnajdą nowe sposoby na ich wykorzystanie. Przez dłuższy czas utrzymają się prawdopodobnie tzw. wydarzenia hybrydowe, które będą odbywać się na żywo w multimedialnych studiu np. z udziałem artystów, konferansjerów i gości specjalnych przy interakcji uczestników, którzy znajdą się przed ekranami telewizorów czy komputerów.
Gry w event marketingu
Na rynku rozrywki w domu, a w szczególności gier wideo, już widać znaczne wzrosty, co sugeruje, że firmy wykorzystają tę sytuację. Możemy spodziewać się więc zastosowania gier w różnego rodzaju eventach online i offline. Z gamingu jako kanału promocji coraz częściej korzystają marki, które wcześniej w ogóle nie były z nim związane.
Audio i wideo ponad treści pisane
Treści audio oraz wideo zastępują stopniowo słowo pisane w sieci i widać to również w branże event marketingu. Zdjęcia, filmy, vlogi oraz grafiki, a także podcasty cieszą się coraz większą popularnością. Trend ten wymuszają sami konsumenci, którzy wolą oglądać lub przesłuchać niż przeczytać.
Radykalizacja marek
Rynek to nic innego jak odbicie nastrojów społecznych, a skoro oczekują tego sami konsumenci, to markom nie pozostaje nic innego jak zradykalizować się. Nic dziwnego, skoro to oddolne inicjatywy wymuszają często na największych koncernach zmiany w procesach produkcyjnych. Mowa tu np. o rezygnacji z plastikowych naczyń czy zaprzestanie testowania kosmetyków na zwierzętach. Konsumenci oczekują od marek konkretnych reakcji i nie będą tolerować braku odpowiedzi.
Artykuł powstał we współpracy merytorycznej z emtg.pl |