Czy zakładanie własnego biznesu w tak niepewnych czasach pandemicznej rzeczywistości ma sens? Z pewnością takie pytanie zadaje sobie mnóstwo osób zastanawiających się nad przejściem „na swoje” lub tych, którzy stracili pracę wskutek trudnego czasu dla polskiej gospodarki w ostatnich dwóch latach. Otóż realizowanie własnego pomysłu na biznes zawsze ma sens, pod warunkiem, że jest on przemyślany, odpowiada aktualnym potrzebom ludzi oraz dostosowany jest do bieżących warunków, w jakich obecnie funkcjonujemy – w tym przypadku, warunków podyktowanych pandemią Covid-19.
Nie ulega wątpliwości, że pandemia wymusiła spore zmiany w prowadzeniu biznesów, które musiały dostosować się do nowej rzeczywistości, wprowadzić innowacyjne rozwiązania, słuchać sugestii klientów, być elastycznym i kreatywnym.
Z kolei osoby, które dopiero zaczęły myśleć o założeniu własnej działalności musieli wybrać taki pomysł na biznes, który będzie odporny na pandemię. W tym niezwykle trudnym dla przedsiębiorców czasie zyskała przede wszystkim branża e-commerce. Internetowa sprzedaż to naprawdę świetny i pewnym pomysł na biznes nie tylko w czasie pandemii, ale sprawdzi się także po jej ustąpieniu.
Przedstawiamy Ci kilka pomysłów na biznes, które sprawdzą się w roku 2022.
Zakładamy pasiekę – ile kosztuje sprzęt pszczelarski i akcesoria?
Chcesz założyć pasiekę i zastanawiasz się, ile pieniędzy będziesz musiał przeznaczyć na zakup sprzętu oraz innych niezbędnych rzeczy? Podajemy szacunkowe koszty, a także sposoby na zmniejszenie wydatków.
W ostatnim czasie moda na pszczelarstwo powraca ze zdwojoną siłą, tak samo zresztą, jak moda na inne typy aktywności rolnej i proekologicznej. Setki osób, zmęczonych pracą w korporacji i chcących uciec od zwykłej codzienności, podejmuje decyzję, by zająć się pszczołami. Ten sposób na spędzenie czasu wolnego szybko uzależnia. W pasiece, choć wymagającej wiele uwagi, człowiek ma niepowtarzalną okazję obcowania z naturą, współistnienia z nią i czerpania z jej darów. Najbardziej cieszy moment pierwszego miodobrania, gdy trud pracy przynosi najsłodszą nagrodę – miód. Zanim jednak do tego dojdzie, początkującego pszczelarza czeka wytężona nauka o zasadach prowadzenia pasieki oraz samo jej założenie, bezpośrednio związane z zakupem niemałych ilości różnorodnych sprzętów i akcesoriów.
Ile kosztuje sprzęt pasieczny?
Wiele osób jest zaskoczonych po podliczeniu, ile pieniędzy musieliby zainwestować, by założyć chociażby kilkupniową pasiekę. Cena jednego ula wynosi ok. 200–300 zł…
Więcej przeczytasz TUTAJ.
Bardzo opłacalny… kurzy biznes
Polska jest jednym z największych producentów jaj kurzych w Europie. Polak zjada rocznie ok. 150–160 jaj. Są one źródłem pełnowartościowego białka, witaminy A, E, D i K oraz B2 i B12, kwasu pantotenowego i składników mineralnych: fosforu, potasu, sodu, wapnia, żelaza, magnezu, miedzi, cynku, selenu. W żółtku jest beta-karoten i luteina, która chroni oczy przed szkodliwym promieniowaniem UVA i UVB, zapobiega zwyrodnieniu plamki żółtej i poprawia widzenie. Oczywiście najbardziej cenione są tzw. ekologiczne jaja od „szczęśliwych” kur. To właśnie na ich sprzedaży można dobrze zarobić.
Wiejskie jaja – zdrowe, smaczne i opłacalne
Jeśli mieszkasz na wsi i dysponujesz kawałkiem ziemi, na której możesz postawić kurnik i wybieg dla kur, możesz pomyśleć o założeniu „kurzego biznesu”.
– Oczywiście nie zawsze fakt mieszkania na wsi decyduje o powodzeniu tego przedsięwzięcia – mówią prowadzący taki biznes. – Trzeba też mieć „kawał” łąki, żeby latem kury mogły się tam paść…
Więcej przeczytasz TUTAJ.
Pandemiczne obostrzenia oraz zamknięcia galerii handlowych oraz niektórych sklepów spowodowało, że wielu prowadzących własny pomysł na biznes przeniosło swą sprzedaż do Internetu. Klienci natomiast coraz częściej i chętniej dokonywali zakupów online, nawet, jeśli nie praktykowali tego wcześniej. Wielu z nich robi to nadal mimo zniesienia części pandemicznych obostrzeń i funkcjonowania wszystkich sklepów.
Przeniesienie sprzedaży do Internetu zaowocowało rekordowymi wynikami w niemal całej branży e-commerce i jej rozwojem.
Z ofertą do sieci przeniosło się wiele biznesów, które do niedawna nawet tego nie rozważały lub była to dla nich bardzo odległa perspektywa. Istotna i dostrzegalną zmianą był wzrost liczby sklepów oferujących w sieci asortyment spożywczy. Dostęp do prostych rozwiązań z obszaru e-commerce pozwalających jednym wygodnie kupować, a drugim szybko i skutecznie sprzedawać, okazał się kluczowym czynnikiem przyspieszonej transformacji rynku.
Polacy chętnie kupują produkty spożywcze w sieci, gdyż jest to dla nich oszczędność czasu i pieniędzy, tym bardziej, że sam proces zakupowy jest nieskomplikowany. Ułatwiają go też różnego rodzaju udogodnienia, np. tworzenie list zakupowych, opcja zapamiętywania wcześniejszych zamówień, dopasowywanie indywidualnego zamówienia w oparciu o poprzednie dane. W jak żadnym innym, w sektorze spożywczym właśnie takie detale są niezwykle ważne i cenione przez klientów. Poza tym kupowanie produktów spożywczych ze swojego własnego fotela to duża wygoda.
Jak wynika z różnych badań realizowanych wśród firm z branży produkcji i handlu artykułami żywnościowymi, branża spożywcza wciąż jeszcze całkowicie nie wykorzystuje potencjału e-commerce. Jest więc możliwość wykorzystania go realizując własny pomysł na biznes – rozwój żywności w Internecie może być też kluczem do stabilności i rozwoju całego sektora. Zachętą do korzystania z e-commerce w branży spożywczej mogą być pozytywne doświadczenia tych, którzy już się na takie rozwiązanie zdecydowali.