SEO to optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek Google, Bing i innych. Oznacza to, że wyniki wyświetlane są na wyższej pozycji w SERP-ach (stronach wyników wyszukiwarek).
Aby to osiągnąć, ważne jest kilka punktów:
– Optymalizacja na stronie (Title, Description & Keyword) – Optymalizacja poza stroną (Back links) Te dwa punkty są niezbędne do dobrego pozycjonowania SEO. Aby uzyskać ruch z wyszukiwarek, musisz mieć wysokie pozycje w rankingach. Im wyższa pozycja, tym więcej odwiedzających kliknie na Twoją stronę!
– SEO – Treść jest królem! Dobra strona używa słów kluczowych, które są istotne dla tematu strony. Treść musi być o jednej rzeczy i nie może zawierać zwrotów takich jak „i”, „ale” lub „jest”.
– Dobre linkowanie wewnętrzne (Słowa kluczowe, które kierujesz w swoim tekście) Linkowanie wewnętrzne pozwala na połączenie stron w obrębie witryny tak, aby wyszukiwarki mogły lepiej zrozumieć, co każda strona zawiera. To pomaga im pozycjonować te strony wyżej w SERPach.
– Marketing w mediach społecznościowych, na przykład poprzez udostępnianie artykułów na portalach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter, Google+, Instagram itp. powoduje wzrost ruchu na stronie, ponieważ więcej osób widzi Twoje artykuły.
Czy moja strona jest dobrze pozycjonowana w rankingach?
Aby sprawdzić, gdzie znajduje się Twoja strona w tej chwili, można użyć dowolnego online sprawdzania pozycji, która jest bezpłatna. Jest ich wiele, wystarczy wpisać w Google „online website position checker” i spojrzeć na wynik, aby zobaczyć, gdzie plasuje się Twoja strona!
Jak długo trwa SEO?
Teoretycznie rzecz biorąc, gdy optymalizacja on-page jest zrobiona, powinno to pójść szybciej niż wcześniej. Niekoniecznie musisz zaczynać od wysokich pozycji, ale z czasem je zdobędziesz, jeśli Twoja praca jest dobra. Jednakże, trwa to znacznie dłużej niż ludzie się spodziewają! Wielu optymalizatorów myśli, że może osiągnąć pozycję w ciągu jednego miesiąca lub nawet tygodnia, gdy wszystko zostało wdrożone od razu. Tak krótkie okresy są zazwyczaj możliwe tylko wtedy, gdy kilka czynników zbiegnie się bardzo szybko (np. gdy kilka jakościowych back linki budowane są w ciągu kilku dni, może to przynieść efekty).
Ile kosztuje SEO?
Nie ma ustalonej ceny za SEO. Ceny różnią się w zależności od wymaganej pracy i czasu, jaki jest potrzebny. Niektórzy optymalizatorzy pobierają opłaty według pakietów, np. 1-miesięczny pakiet xxxx złotych, 3-miesięczny/6-miesięczny pakiet yyyy złotych lub roczny pakiet zzzz złotych za rok. Nie ma sensu mówić tutaj o cenach, ponieważ każdy przypadek jest inny – jeśli chcesz wiedzieć, ile powinieneś zapłacić za dobre SEO, zbierz różne oferty i przeprowadź analizę.
Warto jednak wspomnieć, że poniżej pewnej kwoty SEO jest bezsensowne. Można przyjąć, że 1000 zł netto, to minimum, aby można było liczyć na efekty.
Czym są linki zwrotne?
Linki zwrotne są jednym z najważniejszych czynników wpływających na dobre pozycjonowanie w SERPach (Search Engine Result Pages). Są to linki z innych stron internetowych do twojej strony internetowej. Na przykład, jeśli chcesz kupić artykuły na temat marketingu internetowego lub SEO, artykuły te zawierają backlinki, które podnoszą pozycję twojej strony internetowej w SERP-ach (w większości przypadków). Ogólnie rzecz biorąc, im więcej wysokiej jakości backlinków posiadasz na zewnętrznych stronach, tym wyższe będą twoje pozycje w rankingach.
Najważniejszą rzeczą jest zbadanie, co ludzie wpisują w Google, kiedy szukają usług podobnych do twoich. Im bardziej konkretne słowo kluczowe, tym lepszy będzie wynik po jego wpisaniu. Na przykład, jeśli sprzedajesz smartfony, możesz wpisać „smartfon” lub „najlepszy smartfon”, ale nie tylko „smartfon”. Warto zauważyć, że wiele firm pracuje z lokalnym SEO – oznacza to, że optymalizują swoje strony w oparciu o pobliskie miasta i miasteczka, co oznacza, że nawet jeśli Twoja firma znajduje się w Warszawie, Polska, może być warta optymalizacji dla „naprawa telefonów komórkowych Warszawa”, zakładając, że jest wystarczająco dużo wyszukiwań w promieniu stu mil od Warszawy. Zogle ek, na przykład, jest lokalną firmą specjalizującą się w SEO.
Nawet jeśli przeszukałeś internet i nie znalazłeś nic użytecznego, nie poddawaj się. Jest wiele słów kluczowych, które nie zostały jeszcze zbadane (nie były na tyle popularne, aby je skomercjalizować), albo w ogóle nie zostały przez nikogo skomercjalizowane (co oznacza, że łatwiej je zdobyć). Nie oznacza to jednak, że nie należy używać tych słów kluczowych – trzeba znaleźć coś nowego, konkurencja nie może skopiować Twojej strategii, bo nawet nie wiedziała o istnieniu danego słowa kluczowego!
Artykuł powstał przy współpracy ze specjalistą od pozycjonowania stron internetowych https://lukaszsurma.pl/
Czytaj też:
> „Pozycjonowanie Łódź”, czyli słów kilka na temat local SEO
> Komu zlecić pozycjonowanie – Łódź?