W sobotę (9 października) wejdą w życie kolejne zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w Kielcach. Trzy linie zostaną całkowicie zlikwidowane (55, 100 i 110) , a dziewięć innych zmieni swoje trasy: 4, 13, 21, 30, 35, 36, 38, 54 i 103.
Szczegóły zmian publikujemy poniżej.
LINIA 4 – częściowa zmiana trasy
W obecnym etapie zmian w południowej części miasta końcówka linii zostaje przekierowana z pętli Zagnańska Areszt do osiedla Sieje, przez co zostanie utworzona lepsza oferta komunikacyjna dla osiedla Sieje oraz nowych bloków, które powstały przy ulicy Witosa.
Trasa po zmianach:
Aleja Na Stadion – Szczepaniaka – Aleja Na Stadion – Pakosz – Krakowska – Jana Pawła II –Seminaryjska – Tarnowska – Źródłowa – Aleja Solidarności – Świętokrzyska – Jesionowa – Zagnańska – Witosa – Osiedle Sieje
Linia autobusowa 13 zostanie przekierowana z ulicy Ołowianej (gdzie obsługę osiedla Podkarczówka przejmie linia 35) do pętli przy ulicy Kolberga (w zamian za linię 21). Częściowa zmiana trasy dotyczy odcinka od ulicy Jagiellońskiej. Dla mieszkańców Czarnowa zostanie zachowany bezpośredni dojazd do dworca autobusowego oraz kolejowego, które do tej pory realizowała linia 21.
Linia 21 zostanie skierowana do pętli przy ulicy Kruszelnickiego z wariantowymi krótszymi kursami realizowanymi do Targów Kielce. Częściowa zmiana trasy dotyczy odcinka od ulicy Czarnowskiej (do tej pory końcówka trasy była na pętli przy ulicy Kolberga, gdzie zostanie skierowania linia 13).
Po zmianie zostanie zapewniona obsługa mieszkańcom ulicy Kruszelnickiego za linię 36. Dodatkowo linia 21 zapewni połącznie do Targów Kielce (za linię 100). Powstanie dodatkowe szybkie połączenie z Herbów przez 1 Maja do centrum miasta.
W obu kierunkach trasa linii 30 zostanie skierowana przez ulicę Ściegiennego (do tej pory na odcinku od Sołtysiaka Barabasza do Jana Pawła II kurs w kierunku osiedla Świętokrzyskiego realizowany był fragmentem Alei Legionów). Po zmianie zapewniona zostanie docelowa obsługa dojazdu oraz powrotu ze szkół mieszczących się przy ulicy Ściegiennego.
Linia 35 zostanie wydłużona od ulicy Żytniej przez ulicę Grunwaldzką i Jagiellońską do osiedla Podkarczówka (Ołowiana), gdzie zgodnie z konsultacjami zastąpi linie 13 i 110. Na wniosek pasażerów zachowany zostanie przejazd ulicą Paderewskiego, przez którą linia kursować będzie w obu kierunkach (zlikwidowany zostanie przejazd ulicą Żelazną i Czarnowską).
Kursy linii 35 zostaną zsynchronizowane z linią 46, aby wzajemnie się uzupełniać i dać pasażerom możliwość dogodnych przesiadek.
Autobusy linii 36 przejmą obsługę fragmentu dotychczasowej trasy linii 4 (ulica Zagnańska od skrzyżowania z ulicą Witosa). Po zmianie zostanie poprawiona obsługa m.in. osiedla Chęcińskie w centrum miasta (w ruchu okrężnym), tj. ulicami Kaczmarka, Krakowską i Armii Krajowej. W północnej części Kielc linia zostanie skierowana do pętli przy Areszcie Śledczym gdzie zastąpi linię 4, która zostanie skierowana do osiedla Sieje.
Trasa po zmianach:
Zagnańska Areszt – Zagnańska – Morawieckiego – Olszewskiego – Łódzka – Jesionowa – Warszawska – Aleja IX Wieków Kielc – Paderewskiego – Kaczmarka (powrót Armii Krajowej, Żytnia, Paderewskiego i dalej w odwrotnej kolejności)
Autobusy linii 38 zostają przekierowane od alei IX Wieków Kielc przez ulicę Czarnowską na Dworzec Autobusowy. Kursy nie będą już wykonywane do pętli przy ulicy Kolberga (dojazd możliwy będzie linią 2 i 13) i ulicy Artwińskiego (dojazd możliwy liniami 50, 51, 102, 107).
Trasa autobusów linii 54 zostanie wydłużona od ulicy Wapiennikowej przez Popiełuszki i Wrzosową do Bukówki. Umożliwi to połączenie tej części miasta ze szkołami oraz cmentarzami zlokalizowanymi przy ulicy Ściegiennego.
Zlikwidowany zostanie natomiast wjazd kieszeniowy w ulicę Olszewskiego, który zostanie zastąpiony w nowym przebiegu autobusami linii 36 i 103. Linia zostanie też skierowana przez ulicę Transportowców.
Trasa linii zostanie wydłużona do ulicy Olszewskiego przez nowy wiadukt nad linią kolejową wzdłuż ulicy Witosa. Wzmocni to obsługę zakładów pracy i instytucji znajdujących się przy ulicy Olszewskiego. Dodatkowo linia zostanie skierowana przez osiedle Sieje.
Trasa po zmianach:
Olszewskiego pętla – Olszewskiego – Morawieckiego – Witosa – Peryferyjna – Piwowarska – Os. Sieje – Witosa os. Sieje – dalej bez zmian według obowiązującej trasy do al. Na Stadion
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opublikowała wizualizację planowanego odcinka drogi ekspresowej S74 pomiędzy węzłami Kielce Zachód a Bocianek. Opracowanie bazuje projekcie budowlanym.(więcej…)
W okresie Wszystkich Świętych kielecka komunikacja miejska zostanie wzmocniona o dziesięć specjalnych linii oraz trzy dodatkowe, które kursować będą ze zwiększoną częstotliwością. Pierwsze dodatkowe autobusy wyjadą na ulice już w najbliższy weekend – 25 i 26 października. W sumie będzie to 17 dodatkowych pojazdów.(więcej…)
Kielce otrzymały dofinansowanie w ramach Rządowego Programu „Razem Bezpieczniej” na kwotę 120 tysięcy złotych. Projekt przewiduje kompleksową modernizację trzech przejść dla pieszych zlokalizowanych przy Szkole Podstawowej nr 18 oraz ZOZ Partner w rejonie ulic Chrobrego i Lecha. (więcej…)
Podpisano umowę na rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 764, która łączy Kielce ze Staszowem, Połańcem i Rzeszowem. Inwestycja o wartości ponad 10 mln zł ma na celu poprawę płynności ruchu oraz bezpieczeństwa na tej trasie. (więcej…)
Miejski Zarząd Dróg wkrótce wybierze wykonawców prac, które mają poprawić stan nawierzchni dwóch ważnych arterii w mieście. Prace potrwają 120 dni i będą prowadzone głównie w nocy, by ograniczyć utrudnienia dla kierowców.(więcej…)
Miejski Zarząd Dróg w Kielcach podpisał umowę na remont nakładkowy ul. Warszawskiej. Prace potrwają 120 dni i obejmą odcinek od ul. Turystycznej do ul. Jesionowej. Kierowcy zyskają nową, równą nawierzchnię, a prace będą prowadzone głównie w nocy, by zminimalizować utrudnienia.(więcej…)