Social media

Wiadomości z regionu

Z powodu epidemii pacjenci nie mogą się leczyć. Przychodnie zamknięte, zabiegi odwołane

Opublikowano

-

ZDJĘCIE ILUSTRACYJNE fot. pixabay / CC0 Creative Commons

Co mam zrobić, gdy moja przychodnia jest zamknięta, czy lekarz przyjdzie na wizytę domową oraz czy przepadnie mi kolejka, jeśli planowany zabieg został odwołany – to niektóre z pytań, które zadają pacjenci. Wobec stanu epidemii i związanych z nim zmian w funkcjonowaniu służby zdrowia pacjenci pytają o swoje prawa i możliwości uzyskania świadczeń zdrowotnych.

Biuro Rzecznika Praw Pacjenta na podstawie sygnałów wpływających za pośrednictwem Telefonicznej Informacji Pacjenta przygotowało zestawienie najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi. Publikujemy je poniżej.



1. Czy mogę uzyskać informacje o stanie zdrowia mojego bliskiego przez telefon?

Tak. Pacjent może upoważnić dowolną osobę do informacji o jego stanie zdrowia. Tego typu oświadczenie składa się zazwyczaj przy przyjęciu do szpitala. Do formularza wpisuje się imię i nazwisko oraz numer telefonu takiej osoby. Przepisy prawa nie zabraniają przekazywania informacji przez telefon. Lekarz musi jednak zweryfikować tożsamość osoby dzwoniącej (sposób tej weryfikacji wybiera szpital) i jej upoważnienie.

W sytuacji nagłej, kiedy pacjent trafił do szpitala nieprzytomny i nikogo nie upoważnił, lekarz może przekazać informacje o stanie zdrowia pacjenta osobie bliskiej (np. przedstawicielowi ustawowemu, małżonkowi, dzieciom, rodzicom, osobie pozostającej we wspólnym pożyciu). W takim przypadku osoba dzwoniąca powinna przekazać lekarzowi wiadomości niezbędne do tego, aby wykazać, że jest osobą bliską i może uzyskać informacje o pacjencie. Nie wolno z góry odmawiać prawa do uzyskania informacji w tej formie!

2. Moja przychodnia lekarza rodzinnego zaproponowała mi poradę przez telefon. Czy to zgodne z prawem i bezpieczne? Czy mój stan zdrowia zostanie właściwie oceniony?

Teleporada, czyli porada lekarza przez telefon, jest w pełni zgodna z prawem. Jest to pełnoprawne świadczenie zdrowotne w rozumieniu przepisów prawa. Teleporada funkcjonowała już od dawna, nie została wprowadzona ze względu na obecny stan epidemii, natomiast wzrosło jej wykorzystanie, z uwagi na walkę z szerzeniem się zakażenia koronawirusem.

Oczywiście porada lekarska udzielania przez telefon ma swoje ograniczenia. Lekarz może uznać, że niezbędne jest osobiste badanie, wtedy też zaprosi pacjenta do przychodni.

3. Czy lekarz i pielęgniarka przyjadą na wizyty domowe?

NFZ zaleca ograniczanie kontaktów z pacjentami przebywającymi w swoich domach i rekomenduje udzielanie teleporad, o ile oczywiście czasowe zaniechanie wizyt domowych nie spowoduje pogorszenia stanu zdrowia pacjenta.

Telefonicznie skontaktuj się z lekarzem, który oceni, czy wizyta domowa jest potrzebna. Jeśli lekarz stwierdzi taką potrzebę wizyta domowa odbędzie się, a jeśli nie – zaproponuje inne rozwiązanie.

4. Mój najbliższy szpital został zmieniony na szpital zakaźny. Gdzie mam się udać po pomoc w sytuacji nagłej?

W sytuacjach nagłych należy zwrócić się na szpitalny oddział ratunkowy. Oddziały te nie podlegają rejonizacji. Możesz udać się do każdego szpitala, który w swojej strukturze ma oddział ratunkowy.

Pamiętaj jednak, że szpitalne oddziały ratunkowe zapewniają pomoc w sytuacji nagłego zagrożenia zdrowotnego. W przypadku nagłego pogorszenia zdrowia, jeśli nie jesteś w stanie samodzielnie dotrzeć do szpitala, możesz zadzwonić na numer alarmowy 112.

5. Potrzebuję recepty lub zwolnienia lekarskiego. Jak mogę je uzyskać?

Obecnie leczenie odbywa się przede wszystkim na odległość – zdalnie, w formie teleporady. Placówki podstawowej opieki zdrowotnej powinny zapewnić kontakt telefoniczny z rejestracją oraz lekarzem poz (rodzinnym). W ramach teleporady możliwe jest uzyskanie zarówno recepty, jak i zwolnienia lekarskiego.

Jeśli lekarz, podczas rozmowy telefonicznej, uzna, że musi Cię zbadać osobiście, wyznaczy godzinę wizyty w przychodni. W sytuacjach nagłych możesz także skorzystać z możliwości uzyskania recepty farmaceutycznej w aptece.



6. Pilnie potrzebuję leku na receptę, ale nie mogę się skontaktować z lekarzem. Co mogę zrobić?

W takiej sytuacji możesz udać się do apteki, w której to farmaceuta może wystawić Ci e-receptę (tzw. recept farmaceutyczna).

Pamiętaj, że taką receptę wystawić może jedynie farmaceuta posiadający prawo wykonywania zawodu farmaceuty, a nie każda osoba pracująca w aptece. Receptę farmaceutyczną można wystawić na maksymalnie 180 dni kuracji. Na takiej recepcie nie mogą być przepisane leki zawierające środki odurzające i substancje psychotropowe. Podczas wystawiania e-recepty w aptece, farmaceuta może z tobą przeprowadzić wywiad medyczny, a następnie możesz zostać poproszony o podpisanie oświadczenia o aktualnie zażywanych lekach lub twoim stanie zdrowia.

Recepta farmaceutyczna dla pacjentów jest realizowana z odpłatnością 100%.

7. Co mam zrobić, gdy placówka lekarza rodzinnego (POZ) odmówiła mi teleporady?

Zgodnie z zaleceniami Ministra Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego należy maksymalnie ograniczyć wizyty osobiste chorych pacjentów w placówkach medycznych, do przypadków uzasadnionych medycznie. Kontakt z lekarzem ma odbywać się przede wszystkim telefonicznie w formie teleporady. Przychodnie są w związku z tym obowiązane do zapewnienia kontaktu z lekarzem w tej formie.

Wpierw jednak skontaktuj się z rejestracją placówki medycznej, która poinstruuje Cię, w jaki sposób możesz skorzystać z porady lekarza. W razie nieuzasadnionej odmowy teleporady możesz taką sprawę zgłosić do Rzecznika Praw Pacjenta: 800 190 590.

8. Odwołano mi zabieg planowy, czy moja kolejka przepadnie?

Z uwagi na obecną sytuację NFZ zalecił wstrzymanie przyjęć pacjentów na zabiegi operacyjne wykonywane planowo, w szczególności:

  • endoprotezoplastyki dużych stawów
  • duże zabiegi korekcyjne kręgosłupa
  • zabiegi naczyniowe na aorcie brzusznej i piersiowej
  • pomostowanie naczyń wieńcowych
  • nefrektomii
  • histerektomii.

Decyzja o odroczeniu musi być jednak poprzedzona oceną stanu zdrowia pacjenta, z uwzględnieniem ryzyka związanego z odroczeniem terminu zabiegu.

Jeśli Twój zabieg został odroczony – Twoja kolejka nie przepada!. Pacjentom, co do których zostanie podjęta decyzja o odroczeniu operacji, należy wyznaczyć kolejny termin zabiegu.

9. Co mam zrobić, gdy moja przychodnia lekarza rodzinnego (POZ) jest zamknięta?

O pomoc możesz się zwrócić do innej placówki medycyny rodzinnej (POZ), która ma podpisaną umowę z NFZ. Nie ma w takim przypadku ograniczeń związanych z miejscem zamieszkania pacjenta.

W celu uzyskania pomocy skontaktuj się telefonicznie z wybraną przychodnią i opisz swoją sytuację. Jeśli masz problem z ustaleniem właściwej placówki zadzwoń na Telefoniczną Informację Pacjenta pod nr tel. 800  190 590.

10. Stoję pod drzwiami przychodni, czy personel może odmówić mi wejścia?

Zgodnie z zaleceniami Ministra Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego należy maksymalnie ograniczyć wizyty osobiste chorych pacjentów w placówkach medycznych. Kontakt z lekarzem ma odbywać się przede wszystkim telefonicznie w formie teleporady. Jeśli nie musisz, nie idź do przychodni. Bardzo wiele rzeczy można załatwić za pośrednictwem telefonu. Nie oznacza to jednak, że placówka medyczna może być kompletnie zamknięta dla pacjentów.

Jeśli lekarz stwierdzi potrzebę osobistego zbadania pacjent powinien móc przyjść do przychodni. W razie nieuzasadnionej odmowy udzielenia wizyty na miejscy w przychodni zgłoś to do Rzecznika Praw Pacjenta – zadzwoń pod nr 800 190 590.

11. Potrzebuję pieluchomajtek/sprzętu stomijnego/ortezy/. Jak mam uzyskać zlecenie na te wyroby medyczne?

Możliwe jest wystawienie zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne w ramach teleporady. Po pozytywnej weryfikacji zlecenia otrzymasz od lekarza informację o wygenerowanym przez system e-ZWM numerze zlecenia (telefonicznie, email, SMS).

Jeśli masz papierowe zlecenie możesz je przekazać do dowolnie wybranego oddziału wojewódzkiego NFZ drogą elektroniczną (np. skan/email/fax). Po pozytywnym zweryfikowaniu zlecenia otrzymasz informację o wygenerowanym przez system e-ZWM numerze zlecenia (np. telefonicznie lub poprzez e-mail).

Zlecenie możesz zrealizować w sklepie medycznym lub aptece (z podpisaną umową z NFZ), po podaniu numeru zlecenia i numeru PESEL. Podpisujesz jedynie dokument potwierdzenia odbioru wyrobu medycznego.



12. Czy hospicjum domowe nadal będzie funkcjonować? Czy pielęgniarka przyjdzie do mojego ciężko chorego taty?

NFZ zaleca ograniczanie kontaktów osobistych z pacjentami i realizację porad lekarza, psychologa, a także pielęgniarki w ramach opieki długoterminowej oraz opieki paliatywnej i hospicyjnej z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych lub innych systemów łączności (teleporada). Jest to możliwe, o ile czasowe zaniechanie świadczeń wykonywanych osobiście w domu pacjenta nie zagraża pogorszeniem stanu jego zdrowia.

Zatem jeśli lekarz lub pielęgniarka podczas rozmowy telefonicznej uzna, że osobista wizyta u pacjenta jest konieczna, przyjdzie do jego domu, z zastosowaniem odpowiednich środków ochrony.

13. Jestem daleko od placówki mojego lekarza rodzinnego (POZ). Źle się czuję. Co mogę zrobić?

Jeśli jesteś ubezpieczony i przebywasz poza miejscem zamieszkania w stanie nagłym możesz skorzystać ze świadczeń zdrowotnych (także teleporad) w innej placówce medycyny rodzinnej, która ma zawartą umowę z NFZ. NFZ finansuje świadczenia dla osób spoza listy świadczeniobiorców.

Jeśli natomiast planujesz dłuższy pobyt w tym miejscu możesz zmienić lekarza POZ (zmiana dwa razy w roku jest bezpłatna, kolejna kosztuje 80 zł). Będziesz wtedy mógł korzystać z pomocy lekarza na miejscu nie tylko w stanach nagłych.

14. Jestem niepełnosprawny, mam trudności z poruszeniem się. Czy lekarz przyjedzie do mnie na wizytę domową jak zachoruję?

Zaleca się możliwie jak najbardziej ograniczyć osobiste kontakty lekarza z pacjentami.

W pierwszej kolejności należy maksymalnie wykorzystać możliwości udzielenia porady lekarskiej na odległość – teleporada, wideorozmowa. Zadzwoń do placówki medycznej, w której się leczysz. Otrzymasz informację o możliwych rozwiązaniach. Jeśli nie uda Ci się w ten sposób pomóc, po rozpatrzeniu Twojego indywidualnej przypadku, w szczególności, czy sytuacja kliniczna grozi pogorszeniem Twojego stanu zdrowia, lekarz wykona wizytę domową.

15. Jestem ubezpieczony w innym kraju, posiadam kartę EKUZ. Czy mogę na jej podstawie skorzystać z teleporady?

Teleporady są finansowane przez NFZ, a więc możesz skorzystać z teleporady na podstawie karty EKUZ. Musisz jednak wziąć pod uwagę, że na podstawie EKUZ przysługują świadczenia zdrowotne, które są niezbędne z przyczyn medycznych, z uwzględnieniem charakteru tych świadczeń i czasu pobytu w Polsce osoby, która posiada kartę. Świadczeniem niezbędnym jest zaś każde świadczenie, co do którego lekarz zadecyduje, że zachodzi konieczność jego udzielenia z uwagi na stan zdrowia pacjenta. Zatem o tym czy udzielona zostanie Ci pomoc w postaci teleporady, decyduje lekarz.

16. Moje dziecko za kilka dni powinno mieć szczepienie. Czy w obecnej sytuacji możliwe będzie jego wykonanie?

Minister Zdrowia oraz Główny Inspektorat Sanitarny rekomendują odroczenie obowiązkowych szczepień do 18 kwietnia 2020 r. Od tych rekomendacji mogą pojawić się wyjątki. Do szczepienia może dojść w przypadku występowania uzasadnionych przesłanek medycznych, ale wyłącznie po konsultacji z lekarzem, który jest zobowiązany podjąć ostateczną decyzję.

W przypadku wątpliwości porozmawiaj z lekarzem opiekującym się Twoim dzieckiem.

17. Mam skierowanie do specjalisty, czy mogę uzyskać na jego podstawie teleporadę?

Z wizyty na odległość (teleporady) mogą skorzystać pacjenci kontynuujący opiekę w konkretnej poradni specjalistycznej, zgodnie z ustalonym planem leczenia i stanem klinicznym. Z takiej porady nie może skorzystać pacjent, który zgłasza się do danej poradni po raz pierwszy lub jego stan zdrowia wymaga osobistej wizyty w poradni. O tym, czy dany pacjent może skorzystać z teleporady decyduje lekarz. Może on uznać, że chce osobiście zbadać pacjenta, np. ze względu na konieczność przeprowadzenia badania fizykalnego, od którego zależeć będą dalsze decyzje diagnostyczno-terapeutyczne.

Jeśli więc będziesz korzystać z danej opieki specjalistycznej po raz pierwszy, skontaktuj się telefonicznie z wybraną poradnią i opisz  swoją sytuację.

18. Czy program lekowy, z którego korzystam może być w obecnej sytuacji zawieszony?

Program lekowy będzie kontynuowany. Minister Zdrowia wydał stosowne rekomendacje w tym zakresie. Gdy podawanie leku, który przyjmujesz, nie wymaga bezpośredniej obecności lekarza możesz otrzymać taką ilość leku, która zabezpieczy twoją terapię na maksymalnie długi okres, bez konieczności niezbędnej wizyty (do 6 miesięcy).

Jeśli twój stan zdrowia jest stabilny, w celu kontynuacji terapii, lek może być dostarczony przez szpital bezpośrednio do twojego domu lub wydany z apteki szpitalnej. Jeśli zaś placówka, w której byłeś leczony, przekształci się w szpital chorób zakaźnych, rekomenduje się doraźne przejęcie pacjentów przez inną placówkę realizującą dany program lekowy, szczególnie jeśli jest konieczne niezwłoczne podanie leku.

W celu ustalenia sposobu kontynuowania programu lekowego skontaktuj się telefonicznie ze swoim lekarzem. Konsultacja lekarska może odbyć się za pośrednictwem narzędzi teleinformatycznych (teleporady).



19. Co mam zrobić, jeśli mam wskazania do podania immunoglobuliny anty-D, ale odmówiono mi jej podania?

Podanie immunoglobuliny anty-D następuje na zlecenie lekarza. W dobie istniejącego ryzyka, jeżeli lekarz uzna to za konieczne, powinien wydać kobiecie pisemne zlecenie dla położnej na podanie immunoglobuliny, która powinna to wykonać. Jeśli spotkasz się z odmową pielęgniarki poinformuj o tym kierownika przychodni i poproś o wyjaśnienie sprawy i wskazanie innej osoby, która udzieli ci tego świadczenia.

20. Potrzebuję z przychodni mojej dokumentacji medycznej. Ile czasu będę musiał czekać na jej udostępnienie?

Z powodu zagrożenia epidemicznego prawa pacjenta mogą być ograniczone, ale nie zupełnie wyłączone. Może być więc wydłużony czas realizacji wniosków o udostępnienie dokumentacji, ale uzyskanie jej powinno być możliwe. Informacja o zasadach udostępniania dokumentacji w czasie epidemii powinna być umieszczona na stronie internetowej podmiotu i w formie ogłoszenia w miejscu ogólnodostępnym. Jeśli dokumentacja medyczna jest Ci pilnie potrzebna w celu kontynuacji leczenia, zasygnalizuj to w złożonym wniosku.

21. Nie mogę osobiście przyjść do przychodni. Jak mam złożyć wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej? Jak ją odebrać?

Przepisy prawa nie wymagają od wniosku o udostępnienie dokumentacji medycznej szczególnej formy – może mieć dowolną formę i być wniesiony dowolną drogą, w tym ustną i być złożony osobiście w przychodni. Po odbiór dokumentacji medycznej pacjent także może zgłosić się osobiście lub upoważnić do tego inną osobę.

Dokumentacja może być przesłana także pocztą lub za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej (np. mailem). W obecnej sytuacji uzasadnione jest ograniczenie osobistych wizyt w placówkach medycznych – placówka może na ten czas wyłączyć możliwość składania wniosków osobiście oraz odbioru udostępnionej dokumentacji w tenże sposób. Należy jednak zapewnić pacjentom inne formy realizacji przedmiotowego prawa pacjenta – składanie wniosków pocztą, elektronicznie, a także ustnie, za pośrednictwem telefonu.

Udostępnienie dokumentacji medycznej w takiej sytuacji powinno uwzględniać wysyłkę pocztą lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Jeśli masz problem ze złożeniem wniosku lub odmówiono Ci dostępu do Twojej dokumentacji medycznej skontaktuj się z Rzecznikiem Praw Pacjenta pod nr tel. 800 190 590.

22. Czy pielęgniarka i położna POZ może udzielać teleporady?

Tak. Pielęgniarka i położna podstawowej opieki zdrowotnej mogą udzielać teleporad. Obecnie zaleca się właśnie tę formę kontaktu. Jeśli chcesz skorzystać z teleporady pielęgniarki lub położnej, czyli świadczenia udzielanego na odległość za pośrednictwem telefonu, skontaktuj się z przychodnią, w której świadczeń udziela Twoja pielęgniarka lub położna. Rejestracja przychodni poinformuje Cię jak możesz uzyskać pomoc.

23. Gdzie trafi pacjent z podejrzeniem lub potwierdzonym COVID-19, który cierpi na chorobę psychiatryczną i jego stan się pogorszył?

Na terenie kraju zostaną wyznaczone szpitale do udzielania pomocy osobom podlegającym kwarantannie, które z powodu nagłego pogorszenia stanu zdrowia psychicznego wymagają bezwzględnej hospitalizacji. Po więcej informacji zadzwoń na Telefoniczną Informację Pacjenta pod nr 800 190 590.

24. Co mam zrobić, jeśli boli mnie ząb, a mój dentysta zamknął gabinet i nie przyjmuje pacjentów?

NFZ zaleca ograniczenie do niezbędnego minimum lub czasowe zawieszenie udzielania świadczeń wykonywanych planowo lub zgodnie z przyjętym planem postępowania leczniczego. Dotyczy to między innymi leczenia stomatologicznego. Przypadki pilne powinny być jednak konsultowane z lekarzem dentystą. Zaliczymy do nich w szczególności:

  1. zmiany nowotworowe, potencjalnie nowotworowe, martwicze zapalenie dziąseł, trepanację komory zęba, nacięcie ropnia okołowierzchołkowego lub przyzębnego, ekstrakcję zęba z bólem lub będącego przyczyną ropnia, zaopatrzenie pacjentów pourazowych;
  2. usunięcie torbieli,
  3. zaopatrzenie w doraźną pomoc z zakresu stomatologii zachowawczej (utracone wypełnienie z ostrymi brzegami korony zęba, utracony opatrunek), endodoncji (utracony opatrunek i zakończenie leczenia) protetyki (uszkodzenia protez stałych i ruchomych) oraz ortodoncji (utrata zamka ortodontycznego, uszkodzenie ligatury, uszkodzenie łuku lub utrata retencji).

Listę otwartych gabinetów stomatologicznych możesz znaleźć na stronie internetowej oddziału NFZ w swoim województwie lub uzyskać adres i telefon czynnego gabinetu dzwoniąc pod nr 800 190 590 na Telefoniczną Informację Pacjenta.

Dla osób z COVID-19 opieka stomatologiczna w nagłych przypadkach, np. ból zęba, będzie wykonywana w dentobusach. Mobilne gabinety dentystyczne mają stacjonować przy szpitalach zakaźnych, ale w razie potrzeby będą mogły dojechać bezpośrednio do pacjentów.

Z kolei dla pacjentów podejrzewanych o zakażenie koronawirusem pomoc doraźną zapewnią wybrane, odpowiednio do tego przygotowane, gabinety stomatologiczne.

Więcej informacji: https://www.nfz.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-oddzialow/opieka-stomatologiczna-w-czasie-epidemii-covid-19,397.html

 

 

Źródło: Biuro Rzecznika Praw Pacjenta

Policja

Nietrzeźwy kierowca z dożywotnim zakazem zatrzymany w Ostrowcu Świętokrzyskim

Opublikowano

-

fot. Świętokrzyska Policja

W trybie przyspieszonym za popełnione przestępstwa odpowiedział 50-letni mieszkaniec Ostrowca Świętokrzyskiego. Mężczyzna, mając ponad 2 promile alkoholu w organizmie i dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów, kierował samochodem marki Opel. (więcej…)

Czytaj dalej

Policja

Tragedia w Górach Świętokrzyskich. Nie żyją dwaj obcokrajowcy!

Opublikowano

-

Dwaj obywatele Gruzji, mieszkający w województwie wielkopolskim, zginęli w wypadku w miejscowości Wzdół Kolonia, na trasie z Bodzentyna do Suchedniowa. Do zdarzenia doszło w sobotnie popołudnie. (więcej…)

Czytaj dalej

Fakty z Masłowa

Centrum Medyczne Zdrowie pozostaje w Masłowie. Nowa umowa do 2028 roku

Opublikowano

-

fot. Google Street View

Wójt Masłowa Tomasz Lato podpisał umowę najmu ośrodków zdrowia w Masłowie Pierwszym i Mąchocicach Kapitulnych z przedstawicielami spółki Centrum Medyczne „Zdrowie Plus”. Dokument obowiązuje do 31 października 2028 roku. (więcej…)

Czytaj dalej

Fakty z Masłowa

Gmina Masłów z dofinansowaniem na usuwanie azbestu

Opublikowano

-

Źródło: pixabay.com

Kolejne środki na walkę z azbestem

(więcej…)

Czytaj dalej

Fakty z Masłowa

Gmina Masłów: Powstaje książka „U stóp Radostowej z dziejów Mąchocic”

Opublikowano

-

fot. UG Masłów

Historia Mąchocic Kapitulnych wraca do życia

(więcej…)

Czytaj dalej

Wiadomości z regionu

Ulica Zastawie w Bilczy po remoncie

Opublikowano

-

fot. UMiG Morawica

Kierowcy mogą już korzystać z wyremontowanej drogi powiatowej, czyli ulicy Ściegiennego i Zastawie w miejscowości Bilcza w gminie Morawica. Zmodernizowana droga ma około 1,5 kilometra długości. Wartość inwestycji to 5,7 mln zł, z czego 1,5 mln stanowi dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Pozostałą część sfinansowały wspólnie Powiat Kielecki i Miasto i Gmina Morawica, przeznaczając na ten cel po 2,1 mln zł.

(więcej…)

Czytaj dalej

Najnowsze informacje

Wydarzenia24 godziny temu

Ponad 70 ochotników przysięgło na Bukówce. Nowi żołnierze w świętokrzyskiej obronie terytorialnej [zdjęcia]

Blisko 70 ochotników złożyło przysięgę wojskową na kieleckiej Bukówce, kończąc tym samym intensywne, 16-dniowe szkolenie podstawowe w 10 Świętokrzyskiej Brygadzie Obrony Terytorialnej....

Artykuł sponsorowany24 godziny temu

Ceny biletów na busy do Niemiec w 2025 roku – sprawdź, gdzie kupisz najtaniej

Planujesz podróż do zachodniego sąsiada w 2025 roku? Ceny biletów na busy do Niemiec potrafią się mocno wahać. Ostateczny koszt przejazdu zależy od wielu czynników:...

Wiadomości z Kielc2 dni temu

W Kielcach szukają kierowców do akcji „Zima”

Rejonowe Przedsiębiorstwo Zieleni i Usług Komunalnych w Kielcach poszukuje kierowców do pracy przy Akcji Zima 2025.

Policja2 dni temu

Nietrzeźwy kierowca z dożywotnim zakazem zatrzymany w Ostrowcu Świętokrzyskim

W trybie przyspieszonym za popełnione przestępstwa odpowiedział 50-letni mieszkaniec Ostrowca Świętokrzyskiego. Mężczyzna, mając ponad 2 promile alkoholu w organizmie i dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów,...

Wiadomości z Kielc2 dni temu

Antysmogowy mural Rafała Olbińskiego na „Żeromie” z nagrodą! Trwa zacięta walka o wyróżnienie publiczności

Antysmogowy mural, który zdobi ścianę I Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Żeromskiego w Kielcach, zdobył prestiżowe wyróżnienie. Dzieło zostało nagrodzone w kategorii Formy ekologiczne w Ogólnopolskim Konkursie...

Wiadomości z Kielc2 dni temu

Nowa tężnia solankowa przy fontannie „Zodiak”. Mieszkańcy KSM zyskali kolejne miejsce relaksu

Nowa atrakcja na osiedlu KSM

Wiadomości z Kielc2 dni temu

Pierwszy dyżur konsularny Ukrainy w Kielcach. Obywatele Ukrainy mogą załatwiać sprawy na miejscu

Nowe udogodnienie dla obywateli Ukrainy w Kielcach

Kultura2 dni temu

„Rejs”, „Kropla” i „Intymność”. Nowe rzeźby ozdobiły ulicę Warszawską w Kielcach [zdjęcia]

Trzy rzeźby stanęły w centrum Kielc

Straż miejska2 dni temu

Kobieta dewastowała nowy Skwer im. Sendlerowej w Kielcach. Wpadła dzięki kamerom monitoringu [ZDJĘCIA]

Namalowała graffiti na nowym skwerze

Policja2 dni temu

Tragedia w Górach Świętokrzyskich. Nie żyją dwaj obcokrajowcy!

Dwaj obywatele Gruzji, mieszkający w województwie wielkopolskim, zginęli w wypadku w miejscowości Wzdół Kolonia, na trasie z Bodzentyna do Suchedniowa. Do zdarzenia doszło w sobotnie popołudnie.

Drogi i komunikacja2 dni temu

Tak będzie wyglądał przejazd trasą S74 przez Kielce [ZOBACZ WIDEO]

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opublikowała wizualizację planowanego odcinka drogi ekspresowej S74 pomiędzy węzłami Kielce Zachód a Bocianek. Opracowanie bazuje projekcie...

Fakty z Masłowa5 dni temu

Centrum Medyczne Zdrowie pozostaje w Masłowie. Nowa umowa do 2028 roku

Wójt Masłowa Tomasz Lato podpisał umowę najmu ośrodków zdrowia w Masłowie Pierwszym i Mąchocicach Kapitulnych z przedstawicielami spółki Centrum Medyczne „Zdrowie Plus”. Dokument...

Fakty z Masłowa5 dni temu

Gmina Masłów z dofinansowaniem na usuwanie azbestu

Kolejne środki na walkę z azbestem

Fakty z Masłowa5 dni temu

Gmina Masłów: Powstaje książka „U stóp Radostowej z dziejów Mąchocic”

Historia Mąchocic Kapitulnych wraca do życia

Wiadomości z regionu5 dni temu

Ulica Zastawie w Bilczy po remoncie

Kierowcy mogą już korzystać z wyremontowanej drogi powiatowej, czyli ulicy Ściegiennego i Zastawie w miejscowości Bilcza w gminie Morawica. Zmodernizowana droga ma około 1,5 kilometra...

Drogi i komunikacja6 dni temu

Wszystkich Świętych 2025 w Kielcach. Specjalne linie autobusowe już od tego weekendu [MAPY]

W okresie Wszystkich Świętych kielecka komunikacja miejska zostanie wzmocniona o dziesięć specjalnych linii oraz trzy dodatkowe, które kursować będą ze zwiększoną częstotliwością. Pierwsze dodatkowe...

Wiadomości z regionu6 dni temu

Rewitalizacja Ciuchci Ponidzie. Kolejka wąskotorowa znów połączy Pińczów z Jędrzejowem

Trwa przebudowa Świętokrzyskiej Kolejki Wąskotorowej „Ciuchcia Ponidzie”. Inwestycja o wartości blisko 29 mln zł, realizowana przez Zespół Świętokrzyskich i Nadnidziańskich Parków Krajobrazowych, ma się...

Prokuratura6 dni temu

Świętokrzyskie: Wypadek w fabryce MAN. 35-latka przygnieciona przez autobus

35-letnia pracownica zmarła w wyniku wypadku przy pracy, do którego doszło w piątek, 17 października, w starachowickim zakładzie MAN Bus. Kobieta została przygnieciona przez autobus na linii...

Wiadomości z Kielc6 dni temu

Halloween w kieleckiej cukierni. Zobacz niezwykły wystrój, który zachwyca klientów [ZDJĘCIA]

W cukierni Dolcello Cafe w Kielcach pojawił się niesamowity, halloweenowy wystrój, który przyciąga uwagę przechodniów i klientów. Właściciele postawili na stworzenie wyjątkowej atmosfery, która ma zachęcać do dłuższych...

Turystyka7 dni temu

Serialowa Boża Wola istnieje naprawdę! Odkryj świętokrzyskie plenery „Minuty ciszy” dostępnej w Canal+

Boża Wola i Złotowo – te nazwy są doskonale znane fanom zmagań Mietka Zasady i Jacka Wiecznego, dwóch przedsiębiorców pogrzebowych. Gdzie jednak można znaleźć...

Nauka i oświata1 tydzień temu

Kielecki „Śniadek” chwilowo bez dachu. Co dzieje się w budynku szkoły?

Trwa modernizacja dachu w zabytkowym budynku II Liceum Ogólnokształcącego im. J. Śniadeckiego w Kielcach. Prace obejmują wymianę więźby dachowej, nowe pokrycie oraz instalację odgromową, co poprawi...

Wiadomości z Kielc1 tydzień temu

Piękne wnętrza KCK, a pośród nich wyrosła… winda [ZDJĘCIA]

Trwa montaż windy prowadzącej na Duże Foyer w Kieleckim Centrum Kultury. To część projektu „Pełna kultura”, który ma poprawić dostępność instytucji dla osób ze szczególnymi potrzebami....

Na sygnale1 tydzień temu

Akcja ratunkowa na Ślichowicach! Kobieta spadła ze skał w rezerwacie

32-letnia kobieta zmarła po upadku ze skały w rezerwacie Ślichowice w Kielcach. Do tragedii doszło w poniedziałek około godz. 15. Policja otrzymała wówczas zgłoszenie o osobie, która spadła ze skały...

Wiadomości z Kielc1 tydzień temu

Basen w Galerii Korona zamknięty na dwa miesiące!

Basen w klubie Zdrofit w Galerii Korona w Kielcach został zamknięty na dwa miesiące. Od 20 października do 20 grudnia zaplanowano remont stref mokrych. W tym czasie...

Na sygnale1 tydzień temu

Rewolucja w śledztwach. Świętokrzyska Policja wdraża skanery 3D i drony do dokumentacji miejsc zbrodni

Nowoczesna technologia w policyjnych śledztwach Świętokrzyska Policja kończy szkolenia 10 funkcjonariuszy w obsłudze nowoczesnego skanera laserowego 3D oraz dedykowanego oprogramowania. Urządzenie wkrótce wejdzie...

Reklama

Z kraju i ze świata

Przeczytaj też

Lifestyle2 tygodnie temu

Jakie usługi świadczą kancelarie adwokackie w Kielcach?

Profesjonalna pomoc prawna to jedna z tych usług, która może przydać się w bardzo wielu sytuacjach. Od poważnych problemów, aż po niewielkie spory, w których jednak dobrze napisany wniosek...

Wiadomości z regionu2 tygodnie temu

Świętokrzyskie: Ktoś strzela do kotów z wiatrówki. Mieszkańcy apelują o pomoc w ujęciu sprawcy

Na osiedlach przy ul. Sienkiewicza i Reja we Włoszczowie nieznany sprawca używa wiatrówki do strzelania do bezdomnych kotów. Weterynarze potwierdzają obecność śrutu w ciałach zwierząt – to może...

Wiadomości z Kielc2 tygodnie temu

Action otworzy czwarty sklep w Kielcach!

Holenderska sieć dyskontów niespożywczych Action kontynuuje ekspansję w Polsce. Od soboty, 18 października, mieszkańcy Kielc będą mogli korzystać z czwartego już sklepu tej marki...

Na sygnale2 tygodnie temu

Mają oczy wszędzie. Nowa broń świętokrzyskiej policji i straży ujawniona!

Wsparcie finansowe dla służb mundurowych

Wiadomości z regionu2 tygodnie temu

4 mln zł na szkolenia z obsługi dronów dla świętokrzyskich służb mundurowych

W siedzibie Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Kielcach podpisano ostatnie z umów na dofinansowanie szkoleń z obsługi bezzałogowych dronów dla przedstawicieli świętokrzyskich służb mundurowych. Kwota 4...

Lifestyle2 tygodnie temu

Jak wspierać osobę w chorobie alkoholowej – poradnik dla bliskich

Choroba alkoholowa to poważne zaburzenie, które dotyka nie tylko osoby uzależnionej, ale także jej najbliższych. Alkoholizm nie jest kwestią słabej woli czy braku charakteru, lecz przewlekłą chorobą...

Artykuł sponsorowany2 tygodnie temu

Kurs na podnośniki koszowe – przygotowanie do pracy na wysokości

Kurs na podnośniki koszowe jest formą szkolenia, której celem jest nabycie wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie obsługi podestów ruchomych. Uczestnicy uczą się zasad...

Nauka i oświata2 tygodnie temu

Kielecki Plastyk świętuje 80-lecie. Znamy historię szkoły i jej wybitnych absolwentów

Uczniowie, absolwenci i nauczyciele Zespołu Państwowych Szkół Plastycznych im. Józefa Szermentowskiego w Kielcach spotkali się podczas uroczystości z okazji jubileuszu 80-lecia szkoły. Gala w miniony...

Popularne artykuły