Drogi i komunikacja

Kieleckie MPK chce wybudować stację paliw CNG. Jest już porozumienie z PGNiG

Opublikowano

-

fot. Urząd Miasta Kielce

Kieleckie MPK podpisało list intencyjny z PGNiG w sprawie budowy w Kielcach ogólnopolskiej stacji tankowania paliw CNG. Inwestycja ma zostać zrealizowana na terenie zajezdni przy ulicy Jagiellońskiej do końca przyszłego roku. MPK informuje, że budowa stacji jest związana z planami przewoźnika, który do 2020 roku chce zakupić 10 autobusów zasilanych gazem CNG, a do 2025 roku już 60 takich pojazdów.

– Cieszymy się, że Kielce dołączą do grona miast odważnie stawiających na ekologiczne autobusy zasilane gazem CNG. Dynamika rozwoju tego rynku jest bardzo duża, ponieważ w przyszłym roku flota autobusów gazowych w całym kraju powiększy się z 400 do 600 pojazdów. To dowód na to, że polskie miasta chcą iść w stronę czystego transportu zasilanego ekologicznym paliwem, jakim jest gaz ziemny – mówił po podpisaniu listu intencyjnego Henryk Mucha, prezes PGNiG Obrót Detaliczny.

– Odnowa miejskiego taboru pojazdów użyteczności publicznej to nasz priorytet. Pojazdy zasilane gazem ziemnym CNG ze względów ekologicznych i ekonomicznych, są optymalnym rozwiązaniem dla naszego miasta. Współpraca z PGNiG zagwarantuje nam pewne i bezpieczne dostawy przyjaznego dla środowiska paliwa – powiedziała Elżbieta Śreniawska, prezes Zarządu MPK w Kielcach.

Autobusy ekonomiczne i ekologiczne

Jak informuje PGNiG, koszt przejechania 100 km takim pojazdem jest o 10% niższym niż w przypadku autobusu zasilanego olejem napędowym. Ponadto w nadchodzących latach oszczędności mogą wzrosnąć o kolejne 20%, w związku z planowanym zniesieniem akcyzy na gaz ziemny CNG do celów napędowych. Odpowiednia ustawa została już podpisana przez Prezydenta RP  i aktualnie oczekują na zatwierdzenie przez Komisję Europejską.

– Autobusy zasilane CNG to ekologiczne i ciche pojazdy, które świetnie sprawdzają się w środowisku miejskim. To dojrzała technologia, która gwarantuje długoletnią bezawaryjną pracę i duży zasięg wynoszący nawet do 500 kilometrów – podsumował Marcin Szczudło, wiceprezes PGNiG Obrót Detaliczny.

Według danych wymiana taboru napędzanego olejem napędowym na rzecz CNG, pozwala na znaczną redukcję emisji zanieczyszczeń: tlenków azotu do 50%, dwutlenku węgla do ok. 15% oraz pyłów PM do 99%.



Źródło: Informacja prasowa PGNiG / zdjęcia: UM Kielce

Popularne artykuły

Exit mobile version