Drogi i komunikacja

Iskrzy na linii MPK – ZTM. Miasto w oświadczeniu odpowiada na zarzuty przewoźnika

Opublikowano

-

fot. FaktyKielce24.pl

Zarząd Transportu Miejskiego wydał oświadczenie w związku z informacjami, które rozpowszechnia MPK oraz związany z miejskim przewoźnikiem poseł PiS Bogdan Latosiński. Chodzi o zarzuty, że wprowadzane ostatnio zmiany są nieprzemyślane oraz sugerowanie, że celem miasta jest doprowadzenie do upadku firmy. Zaczęły się pojawiać nawet groźby strajku w MPK oraz zapowiedzi zerwania umowy, której przewoźnik za rządów poprzedniego prezydenta bronił nawet przed sądem.



Kością niezgody stał się drugi etap zmian w komunikacji miejskiej. W ubiegłym miesiącu zlikwidowano linie nr 15 i 17, a wzmocniono tak zwane linie „unijne” numerowane od 101. Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacji ta zmiana się nie spodobała, bo za wykonywanie kursów na liniach 1 – 55 dostaje więcej pieniędzy za każdy przejechany kilometr niż w przypadku linii od 102 do 114.

MPK uważa to za działanie na szkodę firmy. Przewoźnik jednak zapomina, że… zgodził się na takie zasady, co przypomina mu w specjalnym oświadczeniu Zarząd Transportu Miejskiego.

W opublikowanej przez ZTM informacji przytoczone zostały konkretne zapisy umów z przewoźnikiem, które pozwalają na ruchy w zakresie likwidacji bądź wzmacniania wybranych linii.

ZTM informuje, że pierwsza z zawartych z MPK umów obejmuje świadczenie usług usług na liniach od 1 do 55, 100, liniach nocnych oraz C, F, T i Z. Umowa przewiduje średnioroczne wykonanie wozokilometrów na poziomie 10 297 000 km.  Druga z umów dotyczy świadczenia usług na liniach od 102 do 114 i przewiduje średnioroczne wykonanie wozokilometrów na poziomie 2 400 000 km.

Zarząd Transportu Miejskiego zastrzegł w obu umowach prawo do zmniejszenia lub zwiększenia wielkości zadań przewozowych w zakresie od -10% do +10% w stosunku do wyjściowego zakresu. Przewoźnik podpisując umowę musiał na to przystać.

Oznacza to, że ZTM ma możliwość manewru:

Umowa pierwsza:

9 267 300 km (minimalna roczna km)
11 326 700 km (maksymalna roczna km)

Umowa druga (autobusy unijne):

2 160 000 km (minimalna roczna liczba km)
2 640 000 km (maksymalna roczna liczba km)

ZTM podał, że aktualnie, po wprowadzeniu drugiego etapu zmian w komunikacji miejskiej w ramach pierwszej umowy planowana średnioroczna liczba wozokilometrów wyniesie 10 213 389 km, a w ramach drugiej umowy 2 577 609 km.

– W obu przypadkach zaplanowana roczna liczba wozokilometrów jest zgodna z obowiązującymi umowami i przyjętymi limitami. W żaden sposób nie narusza praw i obowiązków Przewoźnika. Zarząd Transportu Miejskiego wprowadzając zmiany na wybranych liniach komunikacyjnych ma zatem prawo do zmniejszenia lub zwiększenia wozokilometrów zarówno w jednym jak i w drugim kontrakcie do poziomów ustalonych w limitach, które przedstawiono powyżej – czytamy w informacji opublikowanej przez Zarząd Transportu Miejskiego.

 

 

Popularne artykuły

Exit mobile version