Zarząd Transportu Miejskiego w Kielcach poinformował, że w związku z trwającą epidemią koronawirusa, do odwołania w autobusach miejskich pozostanie wyłączona klimatyzacja oraz wszelkie wentylatory wymuszające w zamkniętym obiegu cyrkulację powietrza. Urzędnicy wyjaśniają, że chodzi o to, aby zminimalizować możliwość zakażenia się wirusem przez pasażerów.
Jednocześnie w pojazdach zostały zdjęte blokady okien. Dzięki temu będzie można je swobodnie otwierać, aby wymusić wymianę powietrza.
ZTM przypomina jednocześnie, że wnętrza autobusów, w tym m.in. powierzchnie z którymi pasażerowie najczęściej mają kontakt, takie jak poręcze, kasowniki, siedzenia, są dodatkowo dezynfekowane. W pojazdach do dowołania wyłączone zostały przyciski tzw. „ciepłego guzika”. Drzwi za każdym razem otwierane i zamykane są wyłącznie przez kierowcę.
Jak funkcjonuje kielecka komunikacja?
nie kursują autobusy linii F, Z, 0W, 0Z, N2, 39, 55, 104, 105, 108, 114,
autobusy linii 4, 13, 21, 36, 102, 106, 109, 112, 113 kursują w dni robocze jak w soboty,
autobusy linii 30, 34, 35, 46 kursują w dni robocze według nowych rozkładów jazdy,
autobusy linii 23 nie kursują w soboty,
autobusy linii 53 nie kursują w sobotyi niedziele,
autobusy linii 21 nie kursują w niedziele,
autobusy linii 4, 34, 35, 46 w niedziele kursują z ograniczeniami (zaznaczone w rozkładach).
Jak pracują punkty obsługi pasażera?
Punkt Obsługi Pasażera przy ulicy Głowackiego 4 jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 07:00 – 15:00
Punkt Informacyjny przy ulicy Żytniej jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 06:00 – 18:00 w soboty od 08:00 – 13:00
Punkt Sprzedaży Biletów przy ulicy Warszawskiej 7 jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00 – 16:00
Punkty Sprzedaży Biletów na minidworcach Ślichowice i Świętokrzyskie do odwołania nieczynne.
ZTM przypomina, że zgodnie z Regulaminem określającym warunki obsługi podróżnych, jeżeli z przyczyn niezależnych od pasażera nie może on korzystać z elektronicznego imiennego biletu okresowego przez okres co najmniej 7 dni to może otrzymać zwrot części uiszczonej za bilet ceny (proporcjonalnie do okresu jaki pozostał do wykorzystania). Zwrotu można dokonać osobiście punkcie ZTM, telefonicznie lub mailem (dane kontaktowe) .
Ważne! Z przyczyn technicznych w przypadku zwrotu przez telefon lub mailowo anulowany zostaje bilet wraz z wydaną kartą, która zostaje przeniesiona na tzw. „czarną listę”. W przypadku chęci zakupienia ponownie biletu okresowego, niezbędne będzie wyrobienie nowej karty. W obu powyższych przypadkach (telefon, mail) zwrot pieniędzy dokonywany jest wyłącznie na rachunek bankowy.
Jeżeli chcesz zwrócić bilet okresowy przygotuj:
Numer karty na której zapisany jest bilet,
Numer rachunku bankowego na który zostanie dokonany zwrot pieniędzy,
Mniejsza liczba pasażerów w autobusach
Zgodnie nowymi obostrzeniami dotyczącymi m.in. komunikacji miejskiej, autobus może przewozić w tym samym czasie, nie więcej osób niż wynosi połowa miejsc siedzących. A więc jeśli miejsc siedzących jest w danym pojeździe 34, to na jego pokładzie może być jednocześnie maksymalnie 17 osób.
Miasto wyjaśnia, że pracownicy ZTM stale monitorują napełnienia w pojazdach. Jeżeli będzie taka konieczność na linie w godzinach największego szczytu będą wysyłane dodatkowe autobusy. Może być więc taka sytuacja, że o tej samej godzinie kursy będą wykonywane dwoma pojazdami.