Artykuł sponsorowany

Manager – opis stanowiska, obowiązki, miejsca pracy

Opublikowano

-

Manager to dość popularne w ostatnim czasie stanowisko pracy. Warto dowiedzieć się na jego temat nieco więcej, a także zapoznać się ze specyfiką pracy na tym stanowisku.

Kim jest manager?

Wykonywanie zawodu managera bezpośrednio związane jest z zarządzaniem, dlatego manager niekiedy nazywany może być również kierownikiem. Manager w przedsiębiorstwie zajmuje się zarządzaniem zespołem, zgodnie ze specyfiką pracy w swojej branży. Jest to zawód niezwykle odpowiedzialny, a także wymagający odpowiednich umiejętności. To właśnie od decyzji managera zależy efektywność działań realizowanych przez przedsiębiorstwo.

Jak zostać managerem?

Wiele osób planujących pracę na stanowisku managera zastanawia się, jak można zdobyć zatrudnienie w tym zawodzie. Dobry manager powinien ukończyć studia wyższe na kierunku zarządzanie. Jednak możliwe jest również ukończenie innego kierunku oraz studiów podyplomowych z zarządzania. Ukończenie studiów nie jest wymagane do zatrudnienia w tym zawodzie, jednak jest bardzo cenione przez pracodawców. Duże znaczenie w zawodzie managera mają również kursy, a w szczególności szkolenia z zakresu umiejętności miękkich.

Cechy dobrego managera

Dobry manager powinien mieć pewne cechy charakteru, które bez wątpienia ułatwią mu pracę w tym zawodzie. Najważniejsze w pracy managera są oczywiście umiejętności związane ze sprawnym zarządzaniem zespołem. Jednak duże znaczenie mają także takie cechy jak asertywność oraz odporność na stres. Manager w przedsiębiorstwie powinien być komunikatywny i dobrze współpracować ze swoim zespołem.

Rodzaje stanowisk

Managerowie w obecnych czasach mogą pracować na dość zróżnicowanych stanowiskach, które będą zależne od ich kompetencji. Wśród najczęściej występujących stanowisk managerskich można wskazać następujące:

  • Project Manager, który zajmuje się zarządzaniem konkretnymi projektami,
  • HR Manager, zajmujący się zarządzaniem zasobami ludzkimi w danym przedsiębiorstwie,
  • IT Manager, który zajmuje się zarządzaniem pracownikami w dziale IT,
  • Account Manager, zajmujący się zarządzaniem portfelami klientów,
  • Product Manager, który zajmuje się zarządzaniem marką poszczególnych produktów.

Obowiązki managera

Manager w przedsiębiorstwie zajmuje się głównie zarządzaniem pracownikami. Wśród jego głównych obowiązków można wymienić między innymi organizowanie i przydzielanie pracy pracownikom, a także delegowanie zadań i kontrolowanie postępów. Ponadto manager odpowiedzialny jest za motywowanie i wspieranie pracowników, a także dokonywanie ich oceny. Manager może również wspomagać swój zespół w rozwiązywaniu problemów oraz informować pracowników o działaniach realizowanych w przedsiębiorstwie.

Miejsca pracy

Managerowie w obecnych czasach mają bardzo szerokie możliwości dotyczące wyboru miejsca pracy, ponieważ mogą być zatrudnieni w praktycznie każdej firmie. Zakres obowiązków managera zależny jest zarówno od specyfiki funkcjonowania przedsiębiorstwa, jak i szczebla, na którym się znajduje. Z większą ilością informacji na temat pracy managera można zapoznać się na stronie internetowej, która znajduje się pod adresem: https://pracawbiedronce.pl/jak-zostac-managerem-mozliwosci-ktore-pomoga-ci-rozpoczac-kariere-managera/.

 

Popularne artykuły

Exit mobile version