Drogi i komunikacja

ZTM w oświadczeniu odpowiada na medialne wypowiedzi prezesa MPK: „Mają na celu wzmocnić eskalowany przez MPK konflikt”

Opublikowano

-

fot. FaktyKielce24.pl

Kolejna odsłona konfliktu między MPK i ZTM. Zarząd Transportu Miejskiego w wydanym w czwartek oświadczeniu odniósł się do medialnych wypowiedzi Elżbiety Śreniawskiej, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji. Komentowała ona ostatnia problem przepełnionych autobusów kursujących w rejonie szkół, do których trafił podwójny rocznik uczniów. W lokalnych mediach oceniła, że to wina nieprzemyślanych zmian wprowadzanych przez miasto.



W oświadczeniu rozesłanym przez rzecznika ZTM Pawła Jańczyka czytamy, że te wypowiedzi „nie są zgodne z prawdą i mają na celu tylko i wyłącznie wzmocnić eskalowany przez MPK konflikt pomiędzy MPK, ZTM i Miastem Kielce„. Zarząd Transportu Miejskiego przekonuje, że wprowadzane zmiany były wcześniej analizowane i były one reakcją na potrzeby komunikacyjne.

Z analiz przeprowadzonych przez pracowników Zarządu Transportu Miejskiego wynika, że problem zbyt dużych napełnień w autobusach występuje w godzinach porannych (dojazdy do szkół) oraz w czasie kumulacji zakończenia zajęć szkolnych. Sytuację tę można rozwiązać wprowadzając tzw. brygady przerywane, czyli dodanie w newralgicznych godzinach dodatkowych kursów, a następnie ich zjazd do bazy. Na takie rozwiązanie, pod groźbą strajku, nie zgadza się Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji – czytamy w oświadczeniu wydanym przez ZTM.

Dalej miejska instytucja informuje, że na najbardziej obciążonych liniach zwiększana jest liczba autobusów przegubowych. Tak zrobiono m.in. na liniach nr 2, 30. Zwiększono też liczbę kursów wykonywanych w rejonie szkół przy ulicy Ściegiennego, z 638 do 677 dziennie.

Wzmocnione zostały linie nr 30 i 34, które kursują w 15-minutowym takcie. Od 1 października na linii nr 30 jeździć będą trzy dodatkowe autobusy przegubowe, w związku z tym cała linia będzie obsługiwana autobusami przegubowymi. Zmiany wprowadzone przez ZTM spowodowały też m.in. zwiększenie ilości kursów linii numer 34 w godzinach największego obłożenia (6- 18) o 14 kursów. Zmiany wprowadzone przez ZTM na linii numer 103 spowodowały zwiększenie dziennej liczby kursów tej linii z 50 na 83, co też jest znacznym ułatwieniem dla pasażerów podróżujących z os. Dąbrowa przez ul. Warszawską i Ściegiennego – informuje Zarząd Transportu Miejskiego.

Miejska instytucja dodaje też, że rozkład linii numer 2 docelowo został zaprojektowany w 16-minutowych taktach, dziennie na tej linii pojawiało się 146 kursów, ale – jak czytamy w oświadczeniu – na prośbę MPK, takty na tej linii zostały zlikwidowane, a dzienna liczba kursów zmniejszyła się o 13.

Jesteśmy zdziwieni tym, że MPK krytykuje zmiany, które powodują m.in. dużo większe napełnienia w autobusach i dużo większą ilość przewiezionych pasażerów. Dodatkowo pragniemy przypomnieć, że MPK jest operatorem transportu w Kielcach, który na podstawie określonych umów zobowiązany jest do wykonywania usług zgodnie z zaleceniami Zarządu Transportu Miejskiego. Komentowanie przez przedstawicieli MPK w mediach sytuacji związanej z komunikacją i fałszywe stawianie w złym świetle Zarządu Transportu Miejskiego czy władz Kielc jest niedopuszczalne – pisze w swoim oświadczeniu ZTM.

MPK też wydaje swoje oświadczenie

W reakcji na oświadczenie Zarządu Transportu Miejskiego, swoje oświadczenie wydało też Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji.  Przewoźnik stwierdził, że była to „nieudolna próba przerzucenia na MPK Kielce odpowiedzialności za skutki wywołanego chaosu komunikacyjnego„.

Firma odniosła się do zarzutu, że MPK blokuje wprowadzenie dodatkowych kursów jedynie w godzinach szczytu.

Problem tzw. czasu przerywanego, o którym mówi Pan Rzecznik ZTM dotyczy tylko linii nr 112, a najbardziej przepełnione są obecnie linie głownie nr 2, 4, 13, 18, 19, 28, 30, 34, 25, 110, 112, a więc głownie te, które zostały zmienione – czytamy w oświadczeniu MPK

Dalej spółka informuje, że dysponuje 197 autobusami miejskimi, z czego na linie miejskie wyjeżdża rano 149 autobusów, a na linie popołudniowe 146 autobusów. Autobusów przegubowych ma z kolei 41, z czego na linie dysponowanych jest 28 oraz 9 z 10 autobusów hybrydowych.   – Zapraszam Państwa na bazę po to, żeby zobaczyć ile autobusów codziennie stoi na bazie, nie jest użytkowanych, a mogłyby jeździć – pisze MPK.

– Decyzja o dysponowaniu określonej ilości autobusów wyjeżdżających na linie, zależy wyłącznie od ZTM. To ZTM decyduje, ile autobusów wyjeżdża na linie, jakiego typu autobusy, krótkie czy tzw. przegubowe, jak wygląda przebieg linii i jaka jest częstotliwość kursów na poszczególnych liniach – przypomina MPK.

 

 

Popularne artykuły

Exit mobile version