Drogi i komunikacja

Kolejowa inwestycja w woj. świętokrzyskim. Trwa przebudowa peronów między Skarżyskiem a Starachowicami

Opublikowano

-

ZDJĘCIE ILUSTRACYJNE fot. pixabay / CC0 Creative Commons

Kolej przebudowuje perony na linii ze Skarżyska Kamiennej do Starachowic. Na tym odcinku pracami objętymi zostało 13 obiektów. Wiosną z kolei planowane prace na przejazdach kolejowo-drogowych. Prace te są częścią wartej 379 milionów złotych modernizacji linii Skarżysko-Sandomierz, która ma usprawnić kursowanie pociągów pasażerskich i towarowych.



W Starachowicach, Marcinkowie, Wąchocku, Skarżysku Kościelnym oraz na peronie nr 3 na stacji Skarżysko-Kamienna gotowe są konstrukcje 5 nowych peronów. Od września ubiegłego roku podróżni już korzystają z 4 przebudowanych peronów na trasie Starachowice Wschodnie – Skarżysko-Kamienna. Wykonawca układa obecnie nawierzchnię i szykuje dojścia do obiektów. Na niektórych peronach stoją już wiaty z ławkami. Będą także gabloty informacyjne i nowe oświetlenie. Na dwukrawędziowym peronie w Wąchocku zamontowana została rogatka, która zapewnia bezpieczne przejście przez stację.

Jednocześnie trwa przebudowa drugiego toru łączącego stacje Starachowice Wschodnie i Skarżysko-Kamienna. Na odcinku z Wąchocka do Skarżyska-Kamiennej są już nowe konstrukcje i wywieszana jest sieć trakcyjna. Wykonawca przebudowuje m.in. mosty. W niektórych lokalizacjach wzmacniane jest podłoże.

Na czterech z dziesięciu przejazdów kolejowo-drogowych wymienione zostały tory i jezdnia wraz z dojazdami do przejazdów. Kierowcy płynniej mogą przejechać przez tory. Wiosną rozpoczną się prace na kolejnych przejazdach.

Kolej do Sandomierza

Przebudowa 100 km linii Skarżysko-Kamienna – Sandomierz to jedna z największych inwestycji w regionie, zaplanowana w Krajowym Programie Kolejowym. Efektem prac będzie możliwość przywrócenia regularnych połączeń między miastami i bezpieczeństwo podróży. Obecnie trwa pierwszy etap inwestycji na odcinku Starachowice Wschodnie – Skarżysko-Kamienna.

Po zakończeniu robót między stacjami Skarżysko-Kamienna i Sandomierz pociągi pasażerskie pojadą szybciej, z prędkością do 120 km/h. Roboty budowlane zaplanowano do 2021 roku. Wartość całej inwestycji to 378,8 mln zł netto.



Prace na linii kolejowej Skarżysko-Kamienna – Sandomierz w liczbach:

22 zmodernizowane stacje i przystanki
35 szt. wyremontowanych peronów
107 wyremontowanych obiektów inżynieryjnych
104 km zmodernizowanej linii kolejowej
69 zmodernizowanych przejazdów kolejowo-drogowych
25 km wymienionej sieci trakcyjnej

 

Źródło: Informacja prasowa PKP PLK

Popularne artykuły

Exit mobile version