Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Kielcach ruszył z e-wizytami. Są to wideorozmowy za pośrednictwem smartfona lub laptopa z ekspertami z danej placówki ZUS.
Jak czytamy w komunikacie, rozwiązanie polega na tym, że klient wybiera dogodny dla siebie termin i godzinę wizyty online. Podczas e-wizyty eksperci odpowiedzą na pytania z zakresu emerytur i rent, zasiłków, ubezpieczeń i składek.
Na wirtualną wizytę można umówić się w dni robocze godzinach 9.00-14.30. Może ona trwać nie dłużej niż 20 min.
– Jeśli chcemy zarezerwować wirtualną wizytę należy wejść na stronę www.zus.pl. Podczas rezerwacji podajemy swoje dane: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, kod pocztowy miejsca zamieszkania. Należy wybrać również obszar merytoryczny e-wizyty, czyli: zasiłki, emerytury i renty, firmy i pracujący, założenie profilu PUE, docelowo również doradca ds. ulg i umorzeń – Gertruda Uścińska, prezes ZUS.
Dodaje, że e-wizyta to kolejne udogodnienie, które ma podnieść jakość i bezpieczeństwo obsługi klientów.
– To nowa e-usługa, dzięki której można załatwić sprawę w z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie, bez wychodzenia z domu – podkreśla Uścińska.
ZUS wyjaśnia, że osoba zainteresowana taką formą kontaktu dzień przed spotkaniem otrzyma sms z przypomnieniem o e-wizycie – na wskazany podczas rejestracji numer telefonu. Natomiast w dniu e-wizyty, godzinę przed spotkaniem otrzyma mail, z linkiem, w który trzeba kliknąć by połączyć się z pracownikiem ZUS.
– Jeśli klient będzie chciał uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas e-wizyty. W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji. Jeżeli klient posiada pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby. W Kielcach usługa będzie dostępna od 29 października, a we wszystkich oddziałach w kraju od 4 listopada – informuje Paweł Szkalej, rzecznik ZUS w Kielcach
Od 2 listopada, w związku z sytuacją epidemiczną, placówki ZUS będą czynne w poniedziałki tak, jak w pozostałe dni tygodnia tj.: w godz. 8.00 – 15.00.
– Zachęcamy do załatwiania spraw w ZUS bez wychodzenia z domu i skorzystania z e-wizyt. Jesteśmy dostępni także przez internet za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS oraz w kontakcie telefonicznym. Do dyspozycji Państwa jest ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.–pt.) w godzinach 7:00–18:00. Pod numerem tel. 22 11 22 111 do Państwa dyspozycji jest specjalna infolinia do obsługi spraw związanych z Polskim Bonem Turystycznym – informuje Paweł Szkalej.