Straż miejska

Straż Miejska sprawdzi czy młodzież nie gromadzi się w galeriach handlowych. Są też ograniczenia w Urzędzie Miasta

Opublikowano

-

ZDJĘCIE ILUSTRACYJNE fot. pixabay / CC0 Creative Commons

Straż Miejska w Kielcach zapowiada kontrole w galeriach handlowych. Funkcjonariusze mają sprawdzać czy nie gromadzi się w nich młodzież. Urząd Miasta informuje też o prowadzonych rozmowach z zarządcami takich miejsc. Celem jest współpraca oraz działania informacyjne, a także zwracanie szczególnej uwagi na młodzież i dzieci tam przebywające.



Zmiany, w związku z zagrożeniem koronawirusem, obejmą również Urząd Miasta. Wszystkie wydziały pracować będą do 15.30 – nie będzie już dyżurów do godziny 17 np. w Wydziale Komunikacji. Część pięter będzie dostępna tylko dla pracowników. W Biurze Obsługi Interesanta pojawiły się szyby ochronne, a w wielu miejscach ratusza dozowniki z płynem dezynfekującym.

Władze miasta przekonują, że Kielce są przygotowane również na wypadek wystąpienia w naszym mieście przypadków zarażenia koronawirusem i ewentualnej kwarantanny osób. Pilnowaniem miejsc, w których będzie ona prowadzona, zajmie się Straż Miejska.

Ponadto Urząd Miasta jest gotowy rozpocząć rejestrowanie osób wchodzących do jego siedzib. Wejście byłoby poprzedzone wylegitymowaniem się dowodem osobistym. Informacji takich może potrzebować Sanepid. Goście wchodzący na najbliższą sesję Rady Miasta Kielce będą musieli się wylegitymować. Prowadzony też będzie pomiar temperatury.

Zmiany wprowadził Miejski Urząd Pracy. Osoby bezrobotne, które mają obowiązek odnotowywać się w Miejskim Urzędzie Pracy, mogą to robić telefonicznie.

Od 12 do 25 marca zawieszono zajęcia w ośrodkach wsparcia dziennego: Środowiskowych Domach Samopomocy, Klubach Seniora, Warsztatach Terapii Zajęciowej. Wprowadzono zakaz odwiedzin w Domach Pomocy Społecznej.

 

Ograniczenia w Urzędzie Miasta Kielce

W związku z aktualną sytuacją epidemiologiczną, a także w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo władze Kielc proszą o ograniczenie osobistych wizyt w Urzędzie Miasta Kielce. Wiele spraw można załatwić drogą elektroniczną lub telefonicznie. W niektórych przypadkach zmianie ulega forma obsługi interesantów. W siedzibie UM przy Rynku, na II piętrze, wydzielono strefę tylko dla pracowników (Wydział Budżetu i Księgowości).

 

Biuro Obsługi Interesanta pokój 53 (Rynek 1)
Informacja w zakresie:

  • podatku od nieruchomości,
  • podatku rolnego,
  • podatku leśnego,
  • podatku od środków transportowych,
  • opłaty skarbowej

Informacja telefoniczna:

  • podatek od nieruchomości, rolny, leśny osoby prawne:

wymiar: (41)36-76-338 lub (41) 36-76-329
księgowość, windykacja: (41) 36-76-212 lub (41)36-76-344

  • podatek od nieruchomości, rolny, leśny osoby fizyczne:

wymiar: (41)36-76-006 , (41)36-76-008 lub (41)36-76-053
księgowość, windykacja: (41)36-76-210, (41)36-76-370, (41)36-76-355, (41)36-76-385 lub (41)36-76-346

  • podatek od środków transportowych: (41)36-76-204
  • opłata skarbowa: (41)36-76-212
  • opłata za gospodarowanie odpadami: (41)36-76-118

Miejski Rzecznik Konsumentów
Od 12 marca 2020 roku do odwołania kontakt z Dariuszem Pykiem, Miejskim Rzecznikiem Konsumentów odbywać się będzie tylko poprzez pocztę elektroniczną i telefonicznie.

Kontakt
tel. 41-36-76-592
dariusz.pyk@um.kielce.pl



Od 16 marca skrócone zostaną godziny pracy Urzędu Stanu Cywilnego i Wydziału Komunikacji od godziny 7.30 do 15.30.

Wydział Gospodarki Komunalnej i Środowiska

Wydział Gospodarki Komunalnej i Środowiska, zastosował ograniczenia w kontaktach z mieszkańcami, wszystkich kontrolach i oględzinach, które miały się odbywać w związku z toczącymi się postępowaniami administracyjnymi. Terminy będą sukcesywnie przekładane zgodnie z możliwościami wynikającymi z przepisów ustawy.

Natomiast referaty, które najczęściej odwiedzane są przez interesantów tj. Referat Gospodarki Odpadami i Referat Zarządzania Energią, Gospodarki Niskoemisyjnej i Mobilności nie przyjmują wniosków osobiście.

Wszystkie sprawy nie wymagające osobistego stawiennictwa prosimy załatwiać telefonicznie lub za pośrednictwem poczty e-mail.

Dane kontaktowe:
tel. 41 36 76 313
sekretariat.gks@um.kielce.pl

 

Wydział Geodezji w budynku Urzędu Miasta Kielce ulica Młoda 28 25-119 Kielce. Biura Obsługi Interesanta znajdują się w budynkach Urzędu Miasta Kielce przy ulicy Strycharskiej 6 oraz Rynek 1.

W trosce o zdrowie klientów oraz pracowników w przypadku konieczności załatwienia spraw zachęcamy do korzystania z drogi elektronicznej lub telefonicznej.

Opłaty za udostępniane materiały można dokonać przelewem na konta

  • Opłaty geodezyjne: nr 19 1050 1461 1000 0023 5322 5986
  • Opłata skarbowa nr: nr 38 1050 0099 6450 9000 0000 0000

 

Informacje dotyczące  spraw Wydziału Geodezji będą udzielne telefonicznie pod numerami telefonów lub na adres e-mail.

I.    Wszystkie sprawy związane z funkcjonowaniem Referatu Geodezji, Kartografii i Katastru:
1.    Wydawanie wypisów i wyrysów z rejestru gruntów
– tel. 41 36 76 868 e-mail: halina.pawlik@um.kielce.pl, aneta.chlodnicka@um.kielce.pl, emilia.sroka@um.kielce.pl

2.    Sprawy z zakresu ewidencji gruntów i budynków
– tel. 41 36 76 856 e-mail: malgorzata.wilczynska@um.kielce.pl, barbara.tracz@um.kielce.pl

3.    Sprawy z zakresu podziałów nieruchomości, rozgraniczeń nieruchomości
– tel. 41 36 76 857 e-mail: elzbieta.olk@um.kielce.pl, robert.zawadzki@um.kielce.pl,

4.    Sprawy z zakresu numeracji porządkowej
– tel. 41 36 76 860 e-mail: elzbieta.ociepa@um.kielce.pl,

5.    Inne informacje z zakresu działania Referatu Geodezji, Kartografii i Katastru
– tel. 41 36 76 863, 41 36 76 860 e-mail: zofia.biel@um.kielce.pl  aneta.skrobot@um.kielce.pl

II. Wszystkie sprawy związane z funkcjonowaniem Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej:
– tel. 41 36 76 854,  jolanta.guzik@um.kielce.pl  – tel. 41 36 76 853 ,  teresa.struzik@um.kielce.pl

1.    Zgłaszanie prac geodezyjnych
– tel. 41 36 76 6850,  magdalena.bloch@um.kielce.pl

2.    Weryfikacja zgłoszonych prac geodezyjnych
– tel. 41 36 76 853,  teresa.struzik@um.kielce.pl

3.    Przyjmowanie opracowań geodezyjnych do powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego
– tel. 41 36 76 852,  albert.pawelkiewicz@um.kielce.pl

4.    Aktualizacja baz danych
– tel. 41 36 76 848 anna.zaczkiewicz@um.kielce.pl  wioleta.kubicka@um.kielce.pl  malgorzata.lech@um.kielce.pl  wojciech.krezolek@um.kielce.pl

5.    Koordynacja sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu
– tel. 41 36 76 849, alicja.szczesna@um.kielce.pl

6.    Udostępnianie materiałów zasobu geodezyjnego i kartograficznego
– tel. 41 36 76 842 katarzyna.glowacka@um.kielce.pl   maciej.czarnocki@um.kielce.pl  malgorzata.lech@um.kielce.pl

 

Sprawy, które można załatwić drogą elektroniczną bez wizyty w urzędzie:

Biuro ewidencji ludności

  • dopisanie do rejestru wyborców
  • dopisanie do spisu wyborców
  • sprawy związane z zameldowaniem oraz wymeldowaniem stałym i czasowym
  • udostępnienie danych jednostkowych

Dowody osobiste

  • złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego
  • zgłosić utratę/zniszczenie dowodu osobistego

Wydział Komunikacji

  • zawiadomienie o zbyciu pojazdu (platforma ePuap)
  • zawiadomienie o nabyciu pojazdu (platforma ePuap)

 

 

Popularne artykuły

Exit mobile version