Urząd Miasta Kielce poinformował o nowych zasadach pracy Wydziału Komunikacji. Od wtorku (17 marca) do odwołania będzie on pracował w godzinach od 7.30 do 15.30, ale obsługa osobista będzie się odbywała tylko w sprawach pilnych.
Wykaz spraw, które można załatwić, nie przychodząc do Urzędu:
– zawiadomienie o nabyciu / zbyciu pojazdu zarejestrowanego dotychczas na terenie RP można złożyć drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy EPUAP, serwisu RP www.gov.pl lub pocztą tradycyjną;
– wniosek o wyrejestrowanie pojazdu (demontaż / kradzież pojazdu) wraz z dokumentami można przesłać pocztą tradycyjną;
– zwrot dowodu rejestracyjnego zatrzymanego elektronicznie jest możliwy na komisariatach Policji na terenie całego kraju po ustaniu przyczyny zatrzymania;
– wniosek o wydanie prawa jazdy można złożyć drogą elektroniczną za pośrednictwem Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych – www.esp.pwpw.pl
– zawieszenie przewozów regularnych na okres do 14 dni.
Sprawy, które proponujemy przełożyć na termin późniejszy:
– wymiana dowodu rejestracyjnego z powodu braku miejsca na kolejne terminy badań technicznych lub wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego (dowód rejestracyjny nie podlega kontroli na terenie RP, a aktualny termin badań technicznych jest zamieszczony w systemie CEPIK),
– rejestracja pojazdu zarejestrowanego dotychczas na terenie RP (wystarczy złożyć zawiadomienie o nabyciu pojazdu wraz z kopią dokumentu nabycia – patrz punkt 2),
– zmiana adresu zamieszkania właściciela pojazdu w dowodzie rejestracyjnym,
– dopisanie / wykreślenie współwłaściciela w dowodzie rejestracyjnym,
– wpisanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym HAK / GAZ, o ile nie zachodzi konieczność przeprowadzenia okresowego badania technicznego pojazdu,
– wydanie wtórnika karty pojazdu,
– egzamin na instruktora nauki jazdy.
Wprowadzenie zmian organizacyjnych w przyjmowaniu interesantów:
– bezpośrednia obsługa interesantów będzie się odbywać tylko w sprawach pilnych,
– w Wydziale Komunikacji będą przyjmowani tylko interesanci umówieni PO DNIU 16 MARCA 2020 r. na konkretny termin i godzinę (dotyczy wszystkich stanowisk obsługujących interesantów).
Dotychczasowe ustalenia terminów (dokonane do 13 marca 2020 r.) do rejestracji pojazdów są anulowane.
Rezerwacji terminu można dokonać tylko telefonicznie:
– do Biura Rejestracji Pojazdów (REJESTRACJA POJAZDÓW): pod numerem tel. 41 36-76-099 w godzinach 7.30 do 11.00.
– do Biura Rejestracji Pojazdów (ODBIÓR DOWODU REJESTRACYJNEGO, WTÓRNIK TABLICY REJESTRACYJNEJ, WTÓRNIK NALEPKI KONTROLNEJ, WYCOFANIE CZASOWE Z RUCHU): pod numerem tel. 41 36-76-432;
– do Biura Praw Jazdy: pod numerem tel. 41 36-76-024;
– do Stanowiska ds. transportu: pod numerem tel. 41 36-76-235;
firmy leasingowe będą przyjmowane na stanowisku nr 6 w określonych godzinach (składanie wniosków: w godzinach 8.00 – 10.00; odbiór dokumentów w godzinach: 13.30 – 14.30).
W celu maksymalnego usprawnienia obsługi Urząd Miasta prosi o posiadanie kompletu dokumentów niezbędnych do rejestracji oraz o dokonywanie wpłat po wcześniejszym telefonicznym potwierdzeniu ich wysokości, na konto nr: 94 1050 1461 1000 0023 5322 5994
– opłaty dotyczące rejestracji pojazdów,
– opłata za wydanie prawa jazdy,
– zezwolenia transportowe.
Informacje z zakresu załatwianych spraw będą udzielane tylko telefonicznie:
Biuro Rejestracji Pojazdów:
Stanowiska 1 – 6: telefony: 41 36-76-028 do 032, 41 36-76-115 do 117
Stanowiska 7-10: telefony 41 36-76-432, 41 36-76-433
Biuro Praw Jazdy: telefon 41 36-76-024
Stanowisko ds. transportu: telefon 41 36-76-235, 41 36-76-231