Na rynek trafiła właśnie pierwsza partia Majonezu Kieleckiego w szklanych opakowaniach, wyprodukowana wyłącznie na bazie jajek od kur z chowu ściółkowego. To kolejny krok firmy w stronę realizacji strategii zadeklarowanej w maju 2018 roku.
W sumie, jak informuje producent, do sklepów skierowano kilkadziesiąt ton majonezu, powstałego wyłącznie z tzw. jaj „dwójek”. Produkty te dostępne są w słoiczkach o pojemności 170 ml, 310 ml, 410 ml, 500 ml i 700 ml. Aby wyróżniały się na półkach oznaczono je specjalną, okazjonalną banderolą.
– Na rynku już kilku lat dostępne są wyroby, przy produkcji których nie stosujemy jajek potocznie określanych jako „trójki”. Mowa tu konkretnie o Majonezie Kieleckim Omega-3 310 g, Majonezie Kieleckim lekkim 310 g, oraz Majonezie Kieleckim 450 ml, w plastikowym opakowaniu. Jednak teraz po raz pierwszy powstał również nasz flagowy, tradycyjny Majonez Kielecki w szklanych opakowaniach w całości na bazie jajek z chowu ściółkowego. Jesteśmy dumni z tego, że konsekwentnie realizujemy założone przez nas cele i zbliżamy się do całkowitego odejścia od surowców pochodzących od zwierząt hodowanych w systemie klatkowym – mówi Adam Jamróz, prezes zarządu WSP „Społem”.
Przypomnijmy, w 2018 roku firma zdeklarowała, że w trosce o dobrostan i los zwierząt hodowlanych do końca 2025 roku wdroży nowe rozwiązania produkcyjne, które zaowocują całkowitym wycofywaniem surowców pochodzących od kur z chowu klatkowego.