Kaufland ogłosił ograniczanie zużycia tworzyw sztucznych i zwiększenie wykorzystania surowców będących już w obiegu. Od 16 września w ofercie sieci pojawią się innowacyjne produkty K-Classic wykonane w co najmniej 95% z plastiku pochodzącego z recyklingu.
To m.in. kosze na śmieci, organizery oraz pojemniki do przechowywania rzeczy.
– Produkty zostały wprowadzone do oferty sieci dzięki współpracy z drugą spółką należącą do Grupy Schwarz w ramach strategii REset Plastic, firmą PreZero odpowiedzialną za zarządzanie utylizacją i recyklingiem – czytamy w komunikacie przesłanym do mediów.
Plastikowe odpady pozyskane przez PreZero z gospodarstw domowych zostały oczyszczone, rozdrobnione a następnie przetopione i przerobione na granulat. Z przetworzonego w ten sposób surowca powstały artykuły nie tylko wysokiej jakości, ale co ważne – przyjaźniejsze dla środowiska. Dając drugie życie plastikowi, który jest już w obiegu, spółki przyczyniają się do ograniczenia ilości odpadów, a także emisji dwutlenku węgla związanej z produkcją tworzyw sztucznych.
– Do strategii REset Plastic podchodzimy w sposób kompleksowy i wspólnie z innymi podmiotami Grupy Schwarz poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, dzięki którym realizujemy wizję „Mniej plastiku – obieg zamknięty”. Nowe produkty, które wprowadziliśmy do oferty we współpracy z PreZero, są tego wyraźnym dowodem – mówi Maja Szewczyk z Kaufland Polska
Firma przytacza badania, z których wynika, że połowa Polaków deklaruje, że zwraca uwagę na ekologię podczas robienia zakupów.
– Dzięki nowym produktom dostępnym w sklepach Kaufland klienci mogą wybierać kolejne bardziej zrównoważone alternatywy, a tym samym wesprzeć ochronę środowiska podczas codziennych zakupów – czytamy w komunikacie przesłanym przez Kaufland.
Czytaj też:
> Jakie są rodzaje pożyczek i na jaką najlepiej się zdecydować?