Drogi i komunikacja

Narada w GDDKiA. Rozmawiano o budowie trasy S74 w województwie świętokrzyskim

Opublikowano

-

fot. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podczas narady podsumowała kolejne etapy przygotowań do budowy kolejnych odcinków drogi ekspresowej S74 w województwie świętokrzyskim.

Jak informują drogowcy, dla sześciu odcinków trasy o łącznej długości około 100 km, nieprzerwanie od granicy województw łódzkiego i świętokrzyskiego do Opatowa, opracowywane są koncepcje programowe czyli materiały stanowiące bazę dla późniejszego projektu budowlanego. Dla odcinka od Opatowa do Niska opracowywane jest Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe. Koncepcje programowe powinny być gotowe w 2020 roku.



Inwestycję na obszarze województwa podzielono na cztery odcinki.

– granica wojewówdztwa świętokrzyskiego i łódzkiego – Przełom/Mniów – ok. 27,5 km

Odcinek drogi ekspresowej od granicy województwa do Mniowa o długości około 27,5 km biec będzie w przeważającej części po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 74 z uwzględnieniem korekt niektórych łuków. Jedynie przed Smykowem nowa droga ekspresowa ma odbić na południowy zachód, aby utworzyć obejście tej miejscowości i wrócić na ślad istniejącej drogi krajowej nr 74 w miejscowości Salata.

W ramach inwestycji zaplanowano trzy bezkolizyjne węzły drogowe w Rudzie Malenieckiej (skrzyżowanie z drogą krajową nr 42), Radoszycach (skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 728) i Smykowie (skrzyżowanie z drogą powiatową) oraz trzy miejsca obsługi podróżnych w miejscowościach Koliszowy, Jacentów i Lisie Jamy. Zaplanowano budowę około trzydziestu obiektów mostowych, w tym wiaduktów, mostów i przejść dla zwierząt.

– Przełom/Mniów – węzeł Kielce Zachód – ok. 16,4 km

W ramach inwestycji powstanie odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej o długości około 16,4 km, biegnący po nowym śladzie na południowy-zachód od istniejącej trasy stanowiący obejście miejscowości Mniów i Miedziana Góra.

Zadanie obejmuje budowę węzłów drogowych: Mniów (na połączeniu S74 z istniejącą drogą 74) i Bugaj (na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 748), budowę obiektów inżynierskich, w tym: wiaduktów drogowych (6 w ciągu S74 i 6 nad drogą ekspresową), 2 mostów, 5 przejść dla zwierząt dużych, 28 przejść dla zwierząt małych; budowę urządzeń ochrony środowiska, budowę dróg dojazdowych oraz miejsca obsługi podróżnych w miejscowości Przełom.

– Cedzyna – Łagów ok. 32 km

W ramach inwestycji przewidziano budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej o długości około 32 km biegnącej na przeważającym odcinku po północnej stronie istniejącej drogi nr 74, budowę dróg dojazdowych oraz 23 mostów i wiaduktów w tym 13 w ciągu drogi ekspresowej.

Na tym odcinku powstaną 4 węzły drogowe: w Radlinie na skrzyżowaniu z droga wojewódzką 745, w Woli Jachowej na skrzyżowaniu istniejącej drogi z S74, w Makoszynie na skrzyżowaniu z droga powiatową oraz w Łagowie na skrzyżowaniu z droga wojewódzką 756.

W ramach zadania wybudowany zostanie obwód utrzymania drogi w Woli Jachowej, 4 miejsca obsługi podróżnych, urządzenia ochrony środowiska w tym przejścia dla zwierząt.

– Łagów – Jałowęsy ok. 14,5 km

W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa o długości 14,5 km, węzeł w Baćkowicach na skrzyżowaniu z drogą powiatową, 15 mostów i wiaduktów, w tym 6 w ciągu drogi ekspresowej S74, miejsce obsługi podróżnych.

Wybudowane zostaną przejścia dla zwierząt i urządzenia ochrony środowiska oraz drogi dojazdowe. Odcinek drogi S74 będzie przebiegał na południe od istniejącej drogi nr 74, a w miejscowości Jałowęsy włączy się w planowaną obwodnicę Opatowa.

 

 

Źródło: GDDKiA

Popularne artykuły

Exit mobile version