Drogi i komunikacja

Jest przetarg na nowe ścieżki rowerowe w Kielcach. Rowerzyści wytykają serię błędów

Opublikowano

-

ZDJĘCIE ILUSTRACYJNE fot. pixabay / CC0 Creative Commons

Miejski Zarząd Dróg w Kielcach ogłosił przetarg na budowę ścieżek rowerowych wzdłuż czterech ulic. W planach są inwestycje na Warszawskiej (od Orkana do Witosa), Jaworskiego (od Warszawskiej do Jeziorańskiego), Orkana (od Klonowej do Warszawskiej) oraz na Klonowej (od Jesionowej do Turystycznej).  To pierwsze z trzech zadań dotyczących budowy infrastruktury rowerowej, które będą finansowane dzięki unijnemu dofinansowaniu.

Otwarcie ofert od firm zainteresowanych wykonaniem prac zaplanowano na 26 lutego.

– Założeniem było powstanie dwukierunkowych ścieżek o szerokości 2,5 metra, oczywiście z nawierzchnią asfaltową, czyli tą preferowaną przez rowerzystów – mówił w rozmowie z Radiem RMF MAXXX Tomasz Zboch, pełnomocnik prezydenta Kielc do spraw infrastruktury rowerowej.

Nieprzyjazna infrastruktura?

Optymizmu nie podzielają jednak sami rowerzyści, którzy zapoznali się z planami drogowców. Ich zdaniem, nowe drogi dla rowerów nie będą się różniły od tych, które budowane były w poprzednich latach i stwarzały wiele problemów cyklistom.

– Ze smutkiem musimy powiedzieć, że jakość tych projektów niestety w ogóle się nie zmieniła. Tak jak przez ostatnie lata były one fatalnej jakości, tak niestety ta infrastruktura, która teoretycznie powinna służyć rowerzystom, taka nie będzie. Projekt nie spełnia żadnych standardów – ocenił na antenie Radia RMF MAXXX Kamil Piwowarski z Kieleckiej Masy Krytycznej.

Pytany przez dziennikarza rozgłośni o konkrety wyjaśnił, że powstaną odcinki, które nie łączą się ze sobą. Dodał też, że w wielu miejscach zamiast przejazdów rowerowych będą zwykłe przejścia dla pieszych, co jest największą bolączką cyklistów.

– Rowerzysta będzie musiał zejść z roweru i go przeprowadzić przez skrzyżowanie. Jest to coś z czym spotykaliśmy się przez ostatnie lata na wielu inwestycjach, np. na ulicach Grunwaldzkiej i Pileckiego. Tam właśnie nowa infrastruktura nie jest spójna. Rowerzyści zamiast jeździć wygodnie i bezpiecznie do celu, niestety muszą walczyć z utrudnieniami – wyjaśnił Kamil Piwowarski.

Organizator Kieleckiej Masy Krytycznej dodał w RMF MAXXX, że w praktyce taka infrastruktura uczy złych zachowań, bo rowerzyści często decydują się na przejazd rowerem po przejściu dla pieszych.



Popularne artykuły

Exit mobile version