Lifestyle

Pozycjonowanie stron internetowych – co to jest pozycjonowanie? O co chodzi w pozycjonowaniu stron www?

Opublikowano

-

Jeśli mamy stronę internetową, bloga lub sklep internetowy, na pewno zastanawiamy się nad jej pozycjonowaniem i nad tym, jak sprawić, by znalazła się na pierwszej stronie Google. Co to jest pozycjonowanie strony internetowej? Jak możemy osiągnąć dobre wyniki dla swojej strony internetowej bez konieczności płacenia Google za reklamy? Poniżej postaramy się odpowiedzieć na te pytania.

Pozycjonowanie strony internetowej – czym jest?

Zacznijmy od podstaw. Pozycjonowanie jest tym, czym się wydaje, czyli pozycjonowaniem nasze strony www w wynikach wyszukiwania Google. Nie chodzi tylko o pierwsze miejsce i pojawienie się w tak zwanej „top 10”. Liczba odsłon, jakie uzyskamy od osób korzystających z Google, zależy od tego, na którym miejscu pojawia się nasza strona internetowa dla danej frazy. Jeśli ktoś szuka „salon sukien ślubnych w Toruniu”, a my jesteśmy na drugiej stronie wyników, to nikt nas nie zobaczy, bo większość ludzi nie zagląda poza pierwszą stronę wyników. Przyjrzyjmy się przykładowi: jeśli mamy 100 odwiedzających dziennie, 80% z nich będzie pochodziło z wyszukiwania organicznego. Załóżmy, że połowa z tych 100 odwiedzających jest zainteresowana naszym produktem i skontaktuje się z nami w celu omówienia zamówienia. Jeśli nasza strona pojawi się na drugiej stronie, możemy stracić nawet 50 potencjalnych klientów tygodniowo!

Pozycjonowanie stron internetowych – kto potrzebuje pozycjonowania stron i sklepów internetowych? 

Pozycjonowanie to usługa, z której mogą skorzystać zarówno małe firmy posiadające sklep internetowy, jak i duże przedsiębiorstwa prowadzące szeroką działalność e-commerce. Sprawdza się również w przypadku firm, które zamiast sklepu internetowego świadczą usługi lub posiadają strony informacyjne. Każdy kto zajmuje się biznesem i chce dotrzeć do większej ilości potencjalnych klientów powinien zainteresować się tym, co może zrobić, by znaleźć się wysoko w wyszukiwarce Google Search Console.

Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Ceny pozycjonowania strony

Zakres i cena usług pozycjonowania różnią się w zależności od takich czynników, jak: branża, dotychczasowa pozycja w Google, poziom konkurencji oraz oczekiwania klientów. Minimalny koszt kompleksowych działań zaczyna się zazwyczaj od 500 zł miesięcznie. Na początku działań ważny jest audyt strony internetowej oraz przygotowanie strategii pozycjonowania strony www. Poprawa widoczność strony internetowej to kluczowy czynnik prowadzenia firmy. Dobór słów kluczowych, wysokiej jakości treści na stronie i baza wartościowych linków z pewnością przyniosą dobre efekty pozycjonowania strony.

Audyt SEO – analiza strony internetowej, branży i słów kluczowych

Jest to pierwszy krok w pracy nad optymalizacją SEO. Pomoże nam dowiedzieć się, jak dobrze nasza strona jest obecnie zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek oraz odkryć najbardziej odpowiednie słowa kluczowe dla naszego biznesu.

Audyt strony internetowej pomoże znaleźć słabe punkty naszej witryny. Gdy zajmuje się tym agencja SEO, otrzymamy wyczerpujący raport zawierający wszystkie szczegółowe informacje na temat następujących elementów:

  • Błędy technologiczne, które mogą mieć wpływ na widoczność strony w wynikach wyszukiwania;
  • Zgodność struktury naszej strony z konkretnym algorytmem wyszukiwarki;
  • Błędy popełniane podczas tworzenia zawartości strony (problemy z tekstami, linkami, obrazami itp.). Błędy te utrudniają Google indeksowanie stron i nadawanie im odpowiedniej rangi;
  • Optymalizacja słów kluczowych. Agencja SEO przeanalizuje strony naszej witryny, tytuły i meta opisy (teksty wyświetlane w wynikach wyszukiwania). W razie potrzeby zaproponuje zalecenia dotyczące optymalizacji tych elementów w oparciu o wyniki tej analizy.

W świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) nieustannie poszukujemy sposobów na ulepszenie naszej witryny w celu zwiększenia jej pozycji w rankingu. W końcu wyższa pozycja w rankingu prowadzi do większego ruchu na stronie i większej liczby konwersji, czyli tego, czego wszyscy pragniemy.

Pozycjonowanie stron www – co zyskujemy dzięki pozycjonowaniu?

Pozycjonowanie sklepu internetowego przynosi wiele korzyści. Dzięki niemu budujemy swój wizerunek i zyskujemy wiarygodność na rynku. Możemy również promować różne produkty i usługi za pomocą targetowanych kampanii reklamowych oraz usprawnić zarządzanie relacjami z klientami. Dostarczając użytecznych treści na naszej stronie i blogu, możemy również budować zaufanie wśród potencjalnych klientów, którzy będą mieli pozytywne skojarzenia z naszą marką. Optymalizacja strony internetowej to jedno z kluczowych działań w każdym biznesie.

Artykuł powstał przy współpracy ze specjalistą od pozycjonowania stron internetowych https://lukaszsurma.pl/

Czytaj też:

> Komu zlecić pozycjonowanie – Łódź?

> Chcesz zadbać o pozycjonowanie stron www? Zrób to z Business HERO

> Jak udostępnić post na Instagramie by miał duże zasięgi?

> Kampania SEO w Google — jak pojawić się w organicznych wynikach wyszukiwania?

Popularne artykuły

Exit mobile version