Lifestyle

Nie bój się wyszukiwarek! Zapewniają mnóstwo korzyści marketingowych

Opublikowano

-

Gdy klient szuka czegoś w internecie, najczęściej wykorzystuje do tego wyszukiwarkę Google. Po wpisaniu odpowiednich fraz, przedstawia ona najlepiej pasujące do nich strony. Szybki wybór tych znajdujących się na czołowych miejscach i sprawa załatwiona. Mechanizm ten sprawdza się od lat – jest on korzystny nie tylko dla internautów, ale również dla firm działających w sieci.

Skoro bowiem klienci w większości przypadków decydują się wybór stron znajdujących się najwyższej na liście wyników wyszukiwania, warto robić wszystko, aby właśnie tam się znaleźć. Pozwala na to sprawnie przeprowadzone pozycjonowanie, za pomocą którego firmy mogą liczyć na znaczną poprawę wyników finansowych.

Czy warto decydować się na kampanie SEO?

Już na wstępie trzeba podkreślić, że działania promocyjne skupiające się na wyszukiwarce Google w wielu przypadkach są nie tyle alternatywą dla tradycyjnej promocji, co wręcz obowiązkiem. Zwłaszcza dla firm, które swoje funkcjonowanie chcą oprzeć właśnie na obecności w sieci. W sposób bezpośredni wynika to z mechanizmu działania wyszukiwarki, a także jej powszechności.

Obowiązek ten nie jest jednak czymś złym. Wręcz przeciwnie. Odpowiednie podejście do tematu pozwoli zyskać naprawdę wiele.

  • Większy ruch na stronie – skoro bowiem stanie się ona lepiej widoczna w sieci, więcej ludzi dowie się o jej istnieniu.
  • Dotarcie do konkretnej grupy docelowej – wyszukiwarka Google umożliwiają skupienie działań na wybranych odbiorcach, czyli osobach, które rzeczywiście mogą być zainteresowane proponowaną ofertą. Pod tym względem, jest ona najlepszym narzędziem promocyjnym.
  • Łatwa reakcja na niepowodzenia – agencje marketingowe pokroju afterweb.pl korzystają ze specjalnych narzędzi analitycznych, przy pomocy których można zmierzyć wyniki dotychczasowych starań. Jeśli okażą się one niewystarczające, łatwo o zmianę strategii.
  • Dostęp do różnych technik marketingowych – kampania promocyjna może skupić się na wynikach organicznych, treściach sponsorowanych, link buildingu i wielu innych kwestiach. Google zapewnia sporą elastyczność dostępnych działań.

Kiedy mogę liczy na pierwsze efekty pozycjonowania?

Skutki kampanii marketingowych najszybciej można zauważyć w przypadku publikacji linków sponsorowanych, rozliczanych w systemie PPC (płatność za kliknięcie). Znajdują się one bowiem na premiowanych miejscach (zazwyczaj nad i pod standardowymi wynikami), dlatego internauci mogą łatwiej je dostrzec.

W przypadku skupienia się na wynikach organicznych, pierwsze efekty mogą pojawić się po kilku tygodniach. Co jednak istotne, zagwarantują one stały dopływ nowych użytkowników – oczywiście pod warunkiem uzyskania wysokich pozycji dla konkretnych fraz kluczowych. Ciągła aktywność marketingowa pozwoli zachować wysoki ruch na stronie, co z kolei może wpłynąć na zainteresowanie proponowaną ofertą. Z tego właśnie względu, kampanie SEO to zawsze dobry wybór.

Popularne artykuły

Exit mobile version