Artykuł sponsorowany

Kampania SEO w Google — jak pojawić się w organicznych wynikach wyszukiwania?

Opublikowano

-

Źródło: pixabay.com Licencja: https://pixabay.com/pl/service/license

SEO to skrót od Search Engine Optimalization i oznacza optymalizację stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. Jest to zestaw strategii i technik optymalizacyjnych, które są realizowane na stronie internetowej w taki sposób, aby organicznie pojawiała się ona w wyszukiwarce Google, Yahoo lub YouTube. Jednak kampanie marketingowe mogą także polegać na inwestycji w reklamy Google Ads. Chcesz dowiedzieć się, na czym polega optymalizacja strony internetowej i związany z tym marketing internetowy? Czytaj dalej.

Jak pojawić się w wyszukiwarce Google?

Wdrożenie kampanii SEO ma na celu spowodować wzrost ruchu i widoczności danej marki w sieci. W dzisiejszych czasach organiczne wyniki wyszukiwania mają wielkie znaczenie dla biznesów. W przypadku pozycjonowania — firmy zlecające taką usługę np. agencji liczą na efekty kampanii SEO, dzięki którym ich biznes pojawi się w wynikach wyszukiwania Google. Osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce pozwala firmom na zyskanie wielu darmowych kliknięć i większej liczby odwiedzających. Chcesz dowiedzieć się więcej o pozycjonowaniu? Odwiedź: https://www.artefakt.pl/pozycjonowanie.

Reklamy Google Ads vs SEO

Internet jest miejscem pełnym zaciekłej konkurencji, dlatego wyróżnienie jednej konkretnej witryny nie jest wcale takim prostym zadaniem. Z tego względu działania SEO składają się z różnych zadań. Doskonałym pomysłem jest połączenie SEO z dołączeniem do sieci reklamowej Google. Wystartowanie kampanii Google Ads pozwoli na skuteczne i szybkie zyskanie nowych odwiedzających, a kampania SEO przyczyni się do wolniejszego, ale za to stabilniejszego i w przyszłości darmowego wzrostu liczby odwiedzających. Samo stworzenie strony internetowej i opublikowanie jej w internecie nie wystarczy, aby witryna lub e-commerce, czy też blog znalazły się na pierwszej stronie Google. Konieczna jest w tym przypadku inwestycja w konkretną strategię reklam Google Ads oraz SEO, które zoptymalizują wyniki i zapewnią biznesowi dobrą pozycję na najważniejsze słowa kluczowe w Twoim segmencie.

Kampania SEO może sprawić, że Twoja witryna będzie pojawiać się w odpowiednich wynikach wyszukiwania, łącząc Twoje treści z osobami, które szukają produktów lub usług takich jak ta, którą oferujesz.

Zyskaj nowych potencjalnych klientów i użytkowników wyszukiwarki Google

Skuteczna kampania SEO wymaga dużo nauki, aby zrozumieć terminologię, opracować metodologę, a następnie zastosować całą wiedzę w praktyce. Tylko w taki sposób Twój biznes dołączy do organicznych wyników wyszukiwania. Jednak jeśli nie znasz się na tym, nie martw się! Pozycjonowanie strony lub sklepu internetowego to specjalizacja wielu agencji marketingowych. Możesz także oczywiście sam zapoznać się z zasadami działania SEO, jednak zajmie Ci to wiele czasu, a konkretne działania związane pozycjonowaniem Twojej strony zajmą Ci wiele miesięcy, lub lat, jeśli będziesz działać w pojedynkę.

Czym dokładnie jest SEO?

SEO składa się z szeregu technik i strategii optymalizacyjnych, które wdrażane są na stronach serwisu lub bloga w celu poprawy jego pozycjonowania w wyszukiwarkach. Takie działania są niezbędne dla rozwoju Twojej firmy – dzięki temu pojawiać się będzie ona w wynikach organicznych wyszukiwarki, a co za tym idzie, zobaczy ją więcej potencjalnych klientów. Optymalizacja SEO zwiększy Twoje możliwości biznesowe, dzięki czemu nie będziesz musiał obawiać się działania konkurencji. 90% osób wyszukujących w Google klika tylko wyniki, które pojawiają się na pierwszej stronie wyszukiwarki. Głównym celem SEO jest zatem zwiększenie ruchu organicznego i zapewnienie większej widoczności stron internetowych.

Jakie są zalety pozycjonowania strony?

Po pierwsze, zwiększysz widoczność swojej marki. Decydując się na rozpoczęcie kampanii SEO oraz kupując kampanie Google Ads, znacznie poprawisz swoją widoczność w sieci. Na przykład, wyobraź sobie, że Twoja firma specjalizuje się w sprzedaży pralek. Użytkownik np. Marek ma problemy ze swoją pralką, więc szuka w internecie, jak może ją naprawić. Trafia następnie na Twojego bloga, na którym znajduje się tekst opisujący, jak naprawić pralkę krok po kroku. I choć w artykule jest mowa o naprawie, a nie sprzedaży, to dopiero początek relacji klienta z Twoją marką. Zyskujesz w ten sposób odwiedziny na stronie. Podobnie jak Marek, wielu innych użytkowników odwiedzi Twojego bloga, aby rozwiązać jakiś swój problem lub znaleźć potrzebne informacje. Dlatego decydując się na kampanie SEO, czyli pozycjonowanie stron pod kątem wyszukiwarek internetowych, warto korzystać nie tylko z płatnych reklam, ale także zadbać o dobór słów kluczowych, które wpisują użytkownicy. To pozwoli im dotrzeć do Twojej witryny. Jak widać, formy marketingu internetowego są różne, ale najbardziej skuteczne długofalowe działania marketingowe są związane właśnie z SEO. Użytkownicy wpisują codzienne różne słowa kluczowe w wyszukiwarce, dlatego treści poradnikowe na stronie pozwolą Ci przyciągnąć całą rzeszę potencjalnych nowych klientów. Tworząc wartościowe treści, zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek, Twoja witryna będzie organicznie przyciągać leady, których szukasz, we właściwym czasie.

Ile kosztuje kampania SEO?

SEO wymaga znacznie mniejszych inwestycji niż inne strategie, takie jak SEM czy tradycyjna reklama. Jednak zwrot z inwestycji, jaką jest raz wykonana praca nadal generuje zyski w perspektywie średnio- i długoterminowej.

 

Czytaj też:

> Pozycjonowanie stron www – klucz do sukcesu online

> Błąd krytyczny w WordPress. Co robić, kiedy nic nie działa?

Popularne artykuły

Exit mobile version