Jeśli poszukujesz nowej pracy lub szukasz odpowiedniej osoby, która dołączy do Twojej firmy, prawdopodobnie jesteś zainteresowany zbadaniem wszystkich dostępnych opcji zatrudnienia. Jedną z korzystnych opcji jest współpraca z agencją zatrudnienia, zwaną również agencją pośrednictwa pracy. Rekrutacja właściwych ludzi zajmuje ogromną ilość czasu i umiejętności, a dla wielu firm jest to prawdziwa walka, aby znaleźć wystarczająco dużo czasu, aby zrobić to dobrze. Agencja rekrutacyjna jest firmą, która działa jako „pośrednik” pomiędzy firmą poszukującą kandydatów, a samymi kandydatami.
Eksperci branżowi
Rekruter zrozumie model biznesowy klienta, kulturę korporacyjną i specyficzne uwarunkowania branżowe, aby jak najlepiej dopasować nowego kandydata do organizacji. Korzystanie z agencji rekrutacyjnej może zmniejszyć dużą ilość czasu i kosztów ze względu na ogromne zasoby i bazy danych agencji rekrutacyjnej jest dostępna.
Agencja robi reklamy, marketingu, zarządza wszystkie zgłoszenia, i shortlists najlepszych kandydatów dla firmy. Mają też ekspertów, którzy mogą konsultować się w sprawie trendów w branży, wynagrodzeń, przepisów pracy, kultury korporacyjnej, dopasowania osobowości i znaleźć te cechy osoby, które nie mogą być tak łatwo wykazane w CV.
Zazwyczaj dokonują sprawdzenia przeszłości, jak również wstępnych wywiadów z kandydatami przed przedstawieniem ich klientowi na rozmowę. Często, gdy pracodawcy ogłaszają się na portalach z ofertami pracy, otrzymują setki (a może nawet tysiące) odpowiedzi, z których większość nie spełnia minimalnych wymagań na dane stanowisko. Może to być niezwykle czasochłonny proces, co prowadzi do tego, że wiele firm korzysta z usług agencji rekrutacyjnych, które wybierają kandydatów w ich imieniu. Profesjonalni rekruterzy z agencji pracy pomagają przefiltrować wszystkie te informacje dla swoich klientów.
Poszukiwanie kandydatów
Umieszczanie ogłoszeń o pracę na stronie internetowej, w serwisach ogłoszeniowych, mediach społecznościowych i publikacjach branżowych to doskonały sposób na znalezienie wielu kandydatów. Daje to również ekspozycję na markę pracodawcy i zwiększa reputację firmy. Zawsze powinieneś przeszukać swoje bazy danych puli talentów pod kątem kandydatów i kandydatek, które nie zostały zatrudnione, ale były wystarczająco odpowiednie, aby je zapisać.
Większość decyzji o zatrudnieniu wiąże się z podjęciem decyzji pomiędzy co najmniej dwoma lub trzema kandydatami. Kiedy pojawi się nowy wakat, przeszukaj swoją pulę talentów pod kątem podobnych umiejętności i doświadczenia. Możesz zaoszczędzić sobie mnóstwo czasu. Chociaż nie są dostępne we wszystkich krajach, w innych giełdy pracy są obowiązkowe.
Giełda pracy jest inicjatywą rządową, która prowadzi rejestr bezrobotnych poszukujących pracy. Pracodawcy zgłaszają na giełdę nowe oferty pracy i otrzymują dane odpowiednich kandydatów. Korzystanie z giełdy jest opłacalne, ale nadaje się głównie do stanowisk młodszych, fabrycznych, rolniczych i rzemieślniczych. Dla dużych organizacji lub firm planujących ekspansję, wydarzenia rekrutacyjne są idealnym sposobem na przyciągnięcie ludzi, których potrzebujesz. Imprezy mogą mieć różny charakter, od organizowania dni otwartych, po obecność na targach pracy.