Lifestyle

Czarnobrody rozmiawia-Daniel Jones – ambasador House of Angostura

Opublikowano

-

Wśród topowych alkoholi w Polsce prym wiodą: wódka i piwo a zaraz za nimi whisky. Pomimo to rynek alkoholi się poszerza. Dzięki takim wydarzeniom jak Rum Love Festiwal – Najbardziej Aromatycznym Festiwalu w Polsce, świadomość konsumentów rośnie. Portfolio rumowe w Polsce się rozwija, co jest bardzo budujące.

Jak rozpocząłeś swoją przygodę z rumami?

Daniel Jones: Ta przygoda ma swój początek w dniu … w którym się urodziłem (śmiech). Rum to język wyspy, a kolonie hiszpańskie, francuskie, holenderskie, portugalskie, brytyjskie etc, miały wpływ na naszą kulturę. Pochodzę z Trynidadu i Tobago, gdzie mocno da się odczuć stare czasy i obecność kolonii Francuzów, Hiszpanów i Anglików. Są one integralnym składnikiem naszej kuchni oraz stylu odzwierciedlonego w rumie. Bardzo długo moim marzeniem było posiadanie własnej, karaibskiej, słynącej z gościnności i rzemieślniczych produktów, restauracji. To był pewnego rodzaju drogowskaz mojego życia, bo uczyłem się w szkole turystyki pracując jednocześnie na pół etatu w barze. To był mój wstęp do świata koktajli, który bardzo mocno mnie zaintrygował. Po jakimś czasie to właśnie ten świat stał się dla mnie najważniejszy. W ten sposób stałem się najlepszym barmanem na Karaibach, a po krótce na świecie.

Jesteś Globalnym Ambasadorem Angostury, jak do tego doszło?

– Od kiedy startuję w zawodach barmańskich, gdzieś zawsze chodziło mi to po głowie. Zwieńczeniem moich wysiłków był start w Angostura Global Cocktail Challenge w 2013 roku i wygrana w tym konkursie. Rywalizowałem wtedy z dwunastoma najlepszymi barmanami z całego świata. Nagrodą było uzyskanie tytułu Globalnego Ambasadora Angostury przez rok. To wyróżnienie było dla mnie bardzo ważne, ponieważ do tej pory często byłem postrzegany jako karaibski barman, który podaje ludziom Pina Colady i poncze z rumu. Od czasu konkursu jestem związany z Domem Angostury i umacniam swoją pozycje jako Globalny Ambasador marki, pokazując piękno naszej wyspy, unikalną kulturę, jedzenie i rzemiosło, jednego z najbardziej ikonicznych dodatków do koktajli, jakim jest Angostura Aromatic Bitters i najczęściej nagradzanego Rumu, jakim jest Angostura.

Jak wygląda sprzedaż rumu na świecie, w porównaniu do Europy? I jak w tej kategorii wygląda Angostura?

Rum to jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się kategorii alkoholu na świecie. Na świecie odczuwalny jest spadek sprzedaży whisky i wódki. Natomiast kategoria rumu rozwija się bardzo dynamicznie na dowód czego  powstają festiwale rumu w najróżniejszych zakątkach świata. Kategoria rumu dzięki swojej różnorodności jest intrygująca. Dzięki temu możesz przenieść się w daleką podroż z każdym drinkiem. Popijając nasze Rumy Premium w połączeniu z dobrym cygarem, czy Mojito lub Pina Coladę, możesz przenieść się do błogich chwil spędzanych w kołyszącym się hamaku przy lekkiej karaibskiej bryzie radując się błękitem oceanu i białym piaskiem przepięknych plaż wysp czy pełnych przygód podróży niczym kapitan Jack Sparrow (śmiech). Dla Domu Angostury prowadzimy dystrybucję do ponad 145 krajów na całym świecie czyniąc go globalnie najbardziej popularnym składnikiem koktajli. Nasze rumy mają stabilny wzrost dzięki swojej naturalności, działaniom organicznym i satysfakcji z jego charakteru oraz bogatej historii. W rozwoju pomagają lokalnie osoby mocno związane z marką, dla nas w Polsce jest to Joanna Gemza z MV Poland, Brand Manager Angostury. Budujemy nie tylko sprzedaż, ale też rozpoznawalność marki, w ten sposób rośnie nie tylko Angostura, ale cały rynek rumu.

Popularne artykuły

Exit mobile version