Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera (28 maja) platforma Glovo podsumowała preferencje Polaków. W 2024 roku zamówili oni o ponad 30% więcej burgerów niż rok wcześniej, bijąc rekordy popularności tej potrawy.
Liczba klientów, którzy dodali burgera do koszyka, wzrosła o ponad 20%, co potwierdza, że streetfoodowa klasyka wciąż ma się w Polsce doskonale. Rekord padł w listopadzie, gdy jednego dnia dostarczono ponad 100 tys. burgerów.
Piątek nowym królem burgerowych zamówień
W ostatnich latach zmienił się ulubiony dzień na zamawianie burgerów. Wcześniej był to weekend, szczególnie niedziela, gdy burger zastępował tradycyjny obiad. Obecnie jednak najwięcej zamówień przypada na piątki, ze szczytem o godz. 18:00.
– Burger stał się nieformalnym symbolem piątkowego wieczoru – zauważają analitycy Glovo. Wzmożone zamówienia utrzymują się zwykle między 16:00 a 20:00.
Warszawa burgerową stolicą Polski. Jak wypadamy na tle Europy?
Wśród miast przoduje Warszawa, gdzie w ciągu roku złożono najwięcej zamówień – jeden z użytkowników zamówił aż 691 burgerów! Na kolejnych miejscach znalazły się Trójmiasto i Kraków, co pokazuje, że miłośnicy tej potrawy są w całym kraju.
Polska zajęła również wysokie, trzecie miejsce w Europie pod względem liczby zamówień burgerów w aplikacji Glovo, z udziałem 11%. Wyprzedziły nas tylko Hiszpania (33%) i Włochy (19%).
Cheeseburger królem, ale bezglutenowe wersje w natarciu
W 2024 roku najczęściej wybieranym burgerem był cheeseburger, który stanowił ponad 20% wszystkich zamówień. To potwierdza, że Polacy wciąż kochają klasyczne połączenie soczystego mięsa z roztopionym serem.
Jednocześnie rośnie popularność opcji bezglutenowych – liczba takich zamówień wzrosła aż o 88% w porównaniu z poprzednim rokiem. To sygnał, że konsumenci coraz bardziej zwracają uwagę na skład i dostosowanie jedzenia do swoich potrzeb.