Most na Wiśle w Sandomierzu, który zastąpi starą przeprawę z 1953 roku, zmienia się z dnia na dzień. Obecnie trwają zaawansowane prace wykończeniowe:
-
Układanie izolacji i nawierzchni – na chodnikach już położono warstwę bitumiczną i barwne kruszywo, nadając im docelowy wygląd.
-
Montaż elementów dodatkowych – zamontowano już nowe słupy oświetleniowe, bariery ochronne oraz charakterystyczne polimerobetonowe deski gzymsowe.
-
Prace na jezdni – trwa układanie izolacji, a wkrótce rozpoczną się roboty bitumiczne, czyli układanie warstw nawierzchni.
Most ma zostać ukończony jesienią tego roku, ale jego oddanie do użytku planowane jest na 2025 rok, po wybudowaniu nowego węzła komunikacyjnego po prawej stronie Wisły.
Nowoczesna konstrukcja zastąpi starą przeprawę
Nowy most w ciągu drogi krajowej nr 77 (Lipnik – Sandomierz – Stalowa Wola) to stalowy kolos ważący około 1300 ton. Składa się z 82 elementów, które były montowane przez kilka miesięcy – częściowo w fabryce, a częściowo już na miejscu budowy. Najcięższy fragment konstrukcji, ważący 300 ton i mierzący 100 metrów, został nasunięty na podporę rzeczną dokładnie rok temu.
Dwujezdniowa przeprawa przez Wisłę
Po zakończeniu inwestycji sandomierska przeprawa przez Wisłę będzie dwujezdniowa. Ruch odbywał się będzie dwoma mostami:
Nowy węzeł komunikacyjny połączy obie przeprawy z drogą krajową nr 77 oraz z nowym przebiegiem drogi wojewódzkiej nr 723, usprawniając ruch między województwem świętokrzyskim a Podkarpaciem.