Poczta Polska wprowadza zmiany w świadczonych usługach. Powodem jest wprowadzony w Polsce stan zagrożenia epidemicznego.
Od najbliższego poniedziałku (16 marca) w związku z zawieszeniem transportu lotniczego Poczta Polska wstrzymuje przyjęcia przesyłek do innych krajów.
Krótsze godziny otwarcia
Wprowadzone zostają zmiany w organizacji pracy placówek pocztowych:
– godziny pracy placówek w dni robocze ulegają skróceniu do 6 godzin, przy czym w wybrane dni placówka będzie czynna w godz. 14-20 lub zamiennie przez trzy godziny w sobotę,
– pozostałe placówki czynne dotychczas w soboty będą obsługiwać klientów przez trzy godziny (szczegółowe informacje o czasie pracy poszczególnych placówek można sprawdzić na www.poczta-polska.pl),
– praca placówek całodobowych zostaje skrócona, placówki te będą czynne przez 7 dni w tygodniu od godz. 8.00 do 20.00,
– punkty obsługi klienta w Galeriach Handlowych będą nieczynne.
Większe bezpieczeństwo w placówkach
Organizacja obsługi klienta w placówkach pocztowych będzie oparta o zasadę, że przy każdym czynnym okienku może przebywać jedna osoba. Szczegółowe informacje zostaną umieszczane na drzwiach wejściowych. W placówkach zostały już wprowadzone tzw. strefy ochronne w bezpośredniej obsłudze klienta.
Osoby wchodzące do placówki proszone będą o zachowanie odległości około 1,5 metra podczas oczekiwania na obsługę i pozostawanie za znajdującą się na podłodze taśmą także w trakcie obsługi.
Bliżej do pracownika klienci powinni podchodzić jedynie w celu okazania dokumentów i innych niezbędnych czynności, na wyraźną prośbę pracownika Poczty.
Wypłaty bez zmian
Poczta Polska nie zmienia zasad wypłaty przekazów rentowo – emerytalnych.
Dla osób objętych kwarantanną, a pobierających te świadczenia zostaną wdrożone szczególne procedury, Poczta zapewnia, że jest w kontakcie z regionalnymi inspektorami sanitarnymi w tym zakresie.
Płyny dezynfekcyjne i rękawiczki oraz dodatkowe środki dla pracowników zostały już zakupione, w weekend trwa ich dystrybucja, aby środki te najpóźniej w poniedziałek trafiły do wszystkich pracowników mających kontakt z klientami.