fot. Regionalna Organizacja Turystyczna Woj. Świętokrzyskiego
Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego przygotowuje się do kampanii promocyjnej, która ma uratować lokalną turystykę w czasie kryzysu wywołanego przez epidemię koronawirusa. Turystów do odwiedzenia naszego regionu mają zachęcać sponsorowane programy w telewizji i radiu, reklamy w prasie, billboardy oraz wydawnictwa i wydarzenia.
Powstać ma też turystyczny hymn województwa oraz pakiety złożone z maseczek oraz bezdotykowych stojaków dezynfekujących.
Świętokrzyska turystyka w kryzysie po epidemii
Jak informuje Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego, w kwietniu przychody firm z branży turystycznej spadły niemal do zera. Zamknięte hotele, restauracje, muzea i parki rozrywki mają szanse na powrót turystów, ale do tego niezbędna jest skuteczna promocja. Wszystkie regiony Polski chcą teraz zawalczyć o klienta. Wygra ten, kto zaprezentuje swoje walory skuteczniej.
– Jesteśmy zdeterminowani, by przeprowadzić skuteczną kampanię promocyjną. Chcemy aplikować o 3 miliony złotych z Regionalnego Programu Operacyjnego. Dzięki tym pieniądzom uda nam się skierować turystów do naszego regionu. To dla nas historyczna szansa. Wiele osób nie zdecyduje się na wyjazd zagranicę. Będzie on utrudniony i być może, bardzo drogi, biorąc pod uwagę choćby rygory wprowadzone przez linie lotnicze. Czas masowej turystyki, skupionej wokół krajów basenu Morza Śródziemnego, przynajmniej w tym sezonie się skończył. Już widać nowe trendy w turystyce. To chęć kontaktu z naturą, z dala od wielkich zurbanizowanych przestrzeni, z dala od molochów turystycznych. Rozkwit przeżyje turystyka aktywna, atrakcje trochę mniej znane czy odkrywane na nowo. I to jest dla naszego regionu prawdziwa szansa – mówi Marcin Piętak, prezes Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa świętokrzyskiego.
Przygotowywana kampania ma poinformować potencjalnych turystów, że wypoczynek w województwie świętokrzyskim jest bezpieczny i mimo gasnącej dopiero pandemii już możliwy.
Internet, radio, telewizja śniadaniowe…
W ramach kampanii promocyjne pakiety hoteli i atrakcji turystycznych zamieszczone zostaną na dedykowanej stronie internetowej. Całość wsparta zostanie szeroką kampanią w internecie i mediach społecznościowych, spotami telewizyjnymi i radiowymi oraz felietonami w najbardziej oglądanych telewizjach śniadaniowych.
Regionalna Organizacja Turystyczna chce także wybrać ambasadora marki, przygotować nowe wydawnictwa, a przy najbardziej ruchliwych polskich drogach znów postawić wielkie billboardy promocyjne.
Wybrano już hasło promujące region: „Świętokrzyskie czaruje – poleć na zdrowie!”
Szczegóły kampanii przedstawione zostały w przygotowanej przez ROT prezentacji. Wybrane jej slajdy publikujemy poniżej.
Źródło:
- Regionalna Organizacja Turystyczna Woj. Świętokrzyskiego
- Urząd Miasta Kielce