Urząd Miasta Kielce opublikował w środę apel prezydenta Kielc skierowany do właścicieli i zarządców nieruchomości wpisanych do Gminnej Ewidencji Zabytków. Mają oni… zabezpieczyć swoje nieruchomości na wypadek konfliktu zbrojnego.
Prezydent powołuje się przy tym na przepisy ustawy z 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad nimi, a także na rozporządzenie z 2004 roku w sprawie organizacji i sposobu ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych.
„Zawiadamia się właścicieli/zarządców nieruchomości wpisanych do Gminnej Ewidencji Zabytków Miasta Kielce przyjętej Zarządzeniem Nr 419/2014 Prezydenta Miasta Kielce z dnia 19 listopada 2014 r. w sprawie założenia Gminnej Ewidencji Zabytków Miasta Kielce o konieczności zabezpieczenia swojej nieruchomości na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych„ – czytamy w komunikacie.
Urząd Miasta podał też namiary na osobę, która udziela w tej sprawie szczegółowych informacji. W kieleckim magstracie jest to Beata Kamińska z Wydziału Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta Kielce (ul. Kozia 3, II piętro pokój 204 tel. 41 36 76 361).