Urząd Miasta Kielce wznowił bezpośrednią obsługę mieszkańców. Wejście na piętro ratusza, które 16 marca zostało całkowicie zamknięte, znów jest otwarte. O powrocie do stanu sprzed epidemii nie ma jednak mowy. Wprowadzone zostały zupełnie nowe zasady pracy urzędu.
– Każda wizyta w urzędzie musi być poprzedzona kontaktem telefonicznym. Należy umówić się na konkretny dzień i godzinę wizyty. Zachęcamy do tego, aby mieszkańcy odwiedzając urząd zabrali własny długopis, a każda wizyta będzie odbywała się pod rygorem sanitarnym, czyli w maseczce – informuje Szczepan Skorupski, sekretarz miasta.
Interesanci zgłaszający się do urzędu są zobowiązani do dezynfekcji rąk po wejściu do budynku ratusza. Siedziby magistratu zostały odpowiednio przygotowane do bezpośredniej obsługi mieszkańców. Miejsca, gdzie są przyjmowani klienci, oznakowano naklejkami wskazującymi bezpieczną odległość, w pokojach zamontowano bariery ochronne, na korytarzach znajdują się dozowniki z płynem dezynfekcyjnym.
W celu identyfikacji pracownicy magistratu mogą też poprosić o chwilowe odsłonięcie twarzy.
W celu umówienia się do urzędu należy dzwonić do wydziałów prowadzących dane sprawy: do sekretariatów lub merytorycznych pracowników. Szczegółowe komunikaty publikowane są na stronie www.um.kielce.pl. Trzeba jednak uzbroić się w cierpliwość, bo dodzwonienie się do magistratu nie jest łatwe. Urzędnicy wyjaśniają, że jednocześnie do urzędu stara się dodzwonić bardzo dużo osób.