Miejski radny Maciej Bursztein przekonuje do utworzenia w galeriach handlowych Punktów Obsługi Mieszkańca, czyli miejsca, w którym mieszkańcy mogliby załatwić podstawowe urzędowe sprawy, bez konieczności przychodzenia do Urzędu Miasta. Radny podkreśla, że takie punkty z powodzeniem działają już w wielu polskich miastach. Zainteresowana współpracą jest już Galeria Korona.
– Oczywiście w Punkcie Obsługi Mieszkańca można będzie załatwić wiele spraw, ale również złożyć dokumenty do dowolnego wydziału Urzędu Miasta i uzyskać informacje dotyczące każdego z wydziałów. Pracownik Urzędu Miasta będzie wyposażony w terminal z dostępem do odpowiednich informacji. Dodatkowo można by udzielać informacji na temat programu „Czyste powietrze” i walki ze smogiem – napisał Maciej Bursztein na swoim facebookowym profilu.
Radny poinformował, że chętna do współpracy jest Galeria Korona, która jest gotowa udostępnić miejsce za „symboliczną opłatą”. – Ja liczę no to, że nie większa niż 1000 złotych netto – dodał radny.
Maciej Bursztein dodał, że przykładowo w Toruniu działają dwa takie punkty, a w Rzeszowie urzędowe sprawy można załatwić w aż pięciu galeriach.
W Toruniu obok składania dokumentów można także załatwić sprawy związane z: dowodami osobistymi, meldunkami, świadczeniami rodzinnymi, świadczeniami alimentacyjnymi, kartą dużej rodziny, rejestracją pojazdu, zgłaszaniem sprzedaży pojazdu, wnioskami o prawo jazdy, potwierdzaniem profilu zaufanego E-PUAP, zakupem biletów MZK i reklamy na pojazdach MZK, wynajmem autobusów i tramwajów, świadczeniem Rodzina 500+. Oba punkty czynne są od wtorku do soboty między godziną 9 a 17.
W Rzeszowie z kolei można załatwić sprawy związane z dowodami osobistymi, meldunkami, nadaniem nr PESEL, rejestracją pojazdu, zgłoszeniem sprzedaży pojazdu lub wydaniem prawa jazdy. Punkty w rzeszowskich galeriach czynne są od poniedziałku do soboty do godz. 18.