Samorząd

Czas kwarantanny. Kolejne ograniczenia w Urzędzie Miasta Kielce

Opublikowano

-

fot. FaktyKielce24.pl

Kolejne ograniczenia w Urzędzie Miasta Kielce. Urząd Stanu Cywilnego informuje, że zgłoszenia urodzeń i związanych z tym sporządzeniem aktu, nadania nr PESEL oraz zameldowania noworodka będzie można zgłaszać tylko i wyłącznie za pośrednictwem internetowej platformy e-PUAP.



Osobiste stawiennictwo przy rejestracji urodzenia będzie wymagane jedynie przy czynności uznania ojcostwa.

Dziecko można zarejestrować w ciągu 21 od momentu sporządzenia karty urodzenia przez szpital.

Urząd przypomina też, że wnioski o wydanie aktu stanu cywilnego można zgłaszać drogą elektroniczną i tradycyjną pocztą. W takich przypadkach nie jest wymagane osobiste stawiennictwo w USC.

Zmiany też w Wydziale Komunikacji

Praca Wydziału Komunikacji Urzędu Miasta od 17 marca odbywać się będzie w godzinach: 7.30 – 15.30, aż do odwołania.

Wykaz spraw, które można załatwić, nie przychodząc do Urzędu:

– zawiadomienie o nabyciu / zbyciu pojazdu zarejestrowanego dotychczas na terenie RP można złożyć drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy EPUAP, serwisu RP www.gov.pl lub pocztą tradycyjną;

– wniosek o wyrejestrowanie pojazdu (demontaż / kradzież pojazdu) wraz z dokumentami można przesłać pocztą tradycyjną;

– zwrot dowodu rejestracyjnego zatrzymanego elektronicznie jest możliwy na komisariatach Policji na terenie całego kraju po ustaniu przyczyny zatrzymania;

– wniosek o wydanie prawa jazdy można złożyć drogą elektroniczną za pośrednictwem Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych – www.esp.pwpw.pl

Sprawy, które urzędnicy proponują przełożyć na termin późniejszy:

– wymiana dowodu rejestracyjnego z powodu braku miejsca na kolejne terminy badań technicznych lub wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego (dowód rejestracyjny nie podlega kontroli na terenie RP, a –

– aktualny termin badań technicznych jest zamieszczony w systemie CEPIK),

– rejestracja pojazdu zarejestrowanego dotychczas na terenie RP (wystarczy złożyć zawiadomienie o nabyciu pojazdu wraz z kopią dokumentu nabycia – patrz punkt 2),

– zmiana adresu zamieszkania właściciela pojazdu w dowodzie rejestracyjnym,

– dopisanie / wykreślenie współwłaściciela w dowodzie rejestracyjnym,

– wpisanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym HAK / GAZ, o ile nie zachodzi konieczność przeprowadzenia okresowego badania technicznego pojazdu,

– wydanie wtórnika karty pojazdu,

– egzamin na instruktora nauki jazdy.

Wprowadzenie zmian organizacyjnych w przyjmowaniu interesantów:

w Wydziale Komunikacji będą przyjmowani tylko interesanci umówieni na konkretny termin i godzinę (dotyczy wszystkich stanowisk obsługujących interesantów) rezerwacji terminu można dokonać tylko telefonicznie:
– do Biura Rejestracji Pojazdów: pod numerem tel. 41 36-76-099;
– do Biura Praw Jazdy: pod numerem tel. 41 36-76-024;
– do Stanowiska ds. transportu: pod numerem tel. 41 36-76-235;



Firmy leasingowe będą przyjmowane na stanowisku nr 6 w określonych godzinach (składanie wniosków: w godzinach 8.00 – 10.00; odbiór dokumentów w godzinach: 13.30 – 14.30).

Urząd prosi interesantów o punktualne zgłaszanie się do Wydziału na umówione terminy.

Informacje z zakresu załatwianych spraw będą udzielane tylko telefonicznie:

Biuro Rejestracji Pojazdów:
Stanowiska 1 – 6: telefony: 41 36-76-028 do 032, 41 36-76-115 do 117
Stanowiska 7-10: telefony 41 36-76-432, 41 36-76-433

Biuro Praw Jazdy: telefon 41 36-76-024

Stanowisko ds. transportu: telefon 41 36-76-235, 41 36-76-231

Ważna informacja: w ślad za stanowiskiem Związku Powiatów Polskich z 12 marca 2020 r. na okoliczność zagrożenia karami pieniężnymi za niedokonanie w 30-dniowym terminie rejestracji pojazdu sprowadzonego z innego kraju Unii Europejskiej albo niezgłoszenia w tym samym terminie zbycia / nabycia pojazdu zarejestrowanego w kraju, Urząd Miasta informuje, że obecna sytuacja epidemiologiczna powinna być traktowana jako siła wyższa w rozumieniu przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego i tym samym wyłącza ona karanie z tytułu naruszenia przepisu, jeśli miało ono związek z sytuacją epidemiologiczną.

 

 

Więcej o zmianach w Urzędzie Miasta piszemy >TU<

 

Popularne artykuły

Exit mobile version