Z uwagi na pojawiające się przypadki zaniżania ilości osób zamieszkujących nieruchomości na terenie miasta Wydział Gospodarki Komunalnej i Środowiska przystępuje do ponownej weryfikacji danych zawartych w deklaracjach – czytamy w komunikacie na stronie Urzędu Miasta Kielce.
Jak czytamy, liczbę osób zamieszkujących daną nieruchomość mieszkańcy powinni zgłaszać do zarządców nieruchomości lub w przypadku nieruchomości jednorodzinnych bezpośrednio do Wydziału Gospodarki Komunalnej i Środowiska.
Konsekwencją niezgłoszenia wszystkich osób zamieszkujących na posesji może być konieczność uiszczenia zaległej opłaty śmieciowej nawet do 5 lat wstecz, a także mandat 500 złotych – ostrzega magistrat.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, każdy właściciel nieruchomości na terenie gminy Kielce, na której powstają odpady komunalne, jest zobowiązany złożyć deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości.
W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości opłaty właściciel nieruchomości jest zobowiązany złożyć nową deklarację do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana.
– Weryfikacja złożonych deklaracji prowadzona jest m.in. w oparciu o dane zgromadzone w Ewidencji Ludności, jak również drogą przeprowadzonego wywiadu środowiskowego. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji mieszkańcy są wzywani do udzielania wyjaśnień oraz do złożenia nowej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – informuje Urząd Miasta.
Więcej informacji można znaleźć na stronie Urzędu Miasta.