Biznes

Kolporter idzie w stronę EKO. Wycofali foliowe reklamówki i wprowadzili „zdrowe” paragony

Opublikowano

-

fot. Kolporter

W sieci saloników Kolportera będą wydawane wyłącznie paragony pozbawione szkodliwych dla zdrowia bisfenoli. Kielecka spółka dołączyła do ogólnopolskiej akcji „Zdrowy Paragon”.



– Szacujemy, że nadal ok. 90 procent wydawanych w kasach paragonów zawiera szkodliwe bisfenole. To ogromny problem i zagrożenie dla zdrowia każdego, kto ma z nimi styczność. Przede wszystkim dla kasjerów, sprzedawców, ale również klientów, którzy każdego dnia, biorąc do ręki taki paragon nieświadomie przyjmują dawkę bisfenolu – mówi Robert Hanusiak z firmy Emerson Polska, która jest inicjatorem akcji.

Chodzi przede wszystkim o dwa związki – bisfenol A (BPA) i bisfenol S (BPS). BPA to substancja niosąca wiele różnorodnych zagrożeń – od nadaktywności, astmy, cukrzycy, poprzez zaburzenia płodności, aż po wzrost ryzyka zachorowalności na nowotwory. Jest ponadto szczególnie niebezpieczny dla kobiet w ciąży – nawet niska dawka BPA może powodować bardzo poważne konsekwencje dla kobiety, jak i płodu.

Kolporter, jako jedna z pierwszych spółek, przyłączył się do inicjatywy ograniczenia groźnych dla zdrowia substancji.

– Co miesiąc w naszej sieci saloników wydajemy około kilku milionów paragonów. Oczywistym jest więc, że zależy nam na tym, aby były one bezpieczne dla naszych klientów, ale również dla sprzedawców. Udział w „Zdrowym Paragonie” i korzystanie z rolek pozbawionych szkodliwych bisfenoli daje nam gwarancję, że tak właśnie jest. Saloniki zostaną oznaczone logotypem akcji, tak aby kupujący mieli pewność, że korzystamy z bezpiecznych rolek kasowych – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.

Wycofali już foliowe reklamówki

Niedawno Kolporter poinformował o wycofaniu z sieci saloników wszystkich rodzajów foliowych reklamówek. Zastąpiły je bawełniane, biodegradowalne torby.

– Podjęliśmy decyzję o całkowitym wycofaniu z saloników Kolportera wszystkich plastikowych reklamówek, w tym również tzw. zrywek. Oczywiście kluczowe znaczenie miała dla nas kwestia ochrony środowiska. Coraz bardziej alarmujące dane pokazują wyraźnie, że niezbędna jest aktywność każdego z nas w tym zakresie. Jesteśmy przekonani, że nasi klienci doskonale to rozumieją i pozytywnie ocenią tę zmianę – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.

Plastikowe reklamówki zostały wycofane z saloników Kolportera we wrześniu. Bawełniane torby wielorazowego użytku, które je zastąpiły, są dostępne w cenie 3,99 zł.

 

 

Źródło: Informacje prasowe spółki Kolpolter / oprac. FK24

 

Popularne artykuły

Exit mobile version