Zakupy przez internet to bułka z masłem? Nie dla wszystkich! Zwłaszcza gdy nie chodzi o książki, płyty czy drobną elektronikę, ale odzież czy obuwie. Choć coraz więcej Polaków robi zakupy przez internet, wiele osób wciąż zapomina o kilku podstawowych zasadach. Warto jednak uczyć się na błędach (najlepiej cudzych), aby uniknąć konieczności zwracania towaru, przepychanek z nieuczciwym sprzedawcą lub utraty poufnych danych!
Zakupy online w pocovidowej rzeczywistości
Choć Polacy chętnie robili zakupy w sieci, zanim pojawił się nowy koronawirus, pandemia COVID-19 znacznie przyspieszyła ten proces. Najnowszy raport Gemius „E-commerce w Polsce 2020” pokazuje, że zakupy w sieci robi już 73% ankietowanych Polaków. To duża zmiana w porównaniu z rokiem ubiegłym (aż o 11 punktów procentowych). Wydaje się, że nawet koniec pandemii (na który wszyscy czekamy) nie będzie w stanie zmienić nawyków wypracowanych w czasie lockdownu. Co to oznacza dla polskich firm nie tylko obuwniczych? Konieczność inwestowania m.in. w działania marketingowe, SEO i UX.
5 popularnych błędów przy kupowaniu butów przez internet
Korzystanie ze stron, które nie posiadają certyfikatu SSL
Kłódka w pasku adresowym to zielone światło do zakupów. To znak, że Twoje dane są szyfrowane i dzięki temu nie dostaną się w niepowołane ręce. A dane nie bez powodu są nazywane złotem XXI wieku! Są wykorzystywane do personalizowania reklam, ale nie tylko. Hakerzy, którzy nielegalnie weszli w ich posiadanie, mogą wykorzystać je np. do wyłudzania pieniędzy.
Wybór butów bez zmierzenia długości wkładki
Być może raz czy drugi uda Ci się trafić z rozmiarem przy kupowaniu butów przez internet. Jeśli jednak chcesz mieć pewność, że wybrany model na pewno będzie pasować, pamiętaj o zmierzeniu długości wkładki w dotychczas noszonych butach i porównaj go z informacjami zawartymi na stronie producenta.
Ignorowanie wielu negatywnych opinii o sklepie
Zapoznanie się z opiniami o sklepie z butami online w jednym z niezależnych serwisów to jedna z pierwszych rzeczy, którą warto zrobić przed rozpoczęciem poszukiwania idealnych butów. Wiele negatywnych opinii dotyczących jakości butów czy obsługi klienta powinno zapalić w Twojej głowie pomarańczowe światło ostrzegawcze. Pamiętaj, żeby po odebraniu przesyłki podzielić się swoją opinią – to cenne źródło informacji dla innych użytkowników.
Niezapoznanie się z kosztami i czasem realizacji zamówienia
Mija kolejna doba, a Ty wciąż czekasz na swoje zamówienie, obwiniając sklep internetowy o opóźnienia? Wina niekoniecznie musi leżeć po stronie sprzedawcy! Jeśli chcesz uniknąć niespodzianek, sprawdź, ile wynosi szacowany czas dostarczenia przesyłki. Pamiętaj, że wpływa na niego ma także wybrana forma dostawy.
Kupowanie w sklepach, które nie zamieszczają pełnych parametrów obuwia
Jedno zdjęcie, rozmiar, cena i… to wszystko. Jeżeli tak wygląda opis produktu w wybranym przez Ciebie sklepie, to znak, że… lepiej poszukać innego! Dobry sklep z butami online rozpoznasz po tym, że przy każdym modelu obuwia znajdziesz dokładne informacje o rodzaju wykorzystanych materiałów, wysokości obcasa, stylu i kolorze. W profesjonalnych sklepach każdy produkt będzie dobrze obfotografowany: z przodu, z tyłu, z boku, a nawet od spodu.
Artykuł powstał we współpracy z portalem filippo.pl