Lifestyle

Pawilony i kontenery handlowe – co warto wiedzieć?

Opublikowano

-

Kontenery handlowe to, mówiąc nieco tajemniczo, budynki nie będące budynkami. Jak to możliwe? Mają one wszystko, co standardowy budynek ma: ściany, dach, podłogę, drzwi, okna. Wizualnie prezentują się jak zwykły sklepik. Mogą być całkiem duże, osiągając powierzchnię nawet kilkudziesięciu metrów kwadratowych.

Nieco myląca jest nazwa pawilon handlowy: sugeruje ona, że tego typu instalacje nadają się wyłącznie do prowadzenia sklepu. W rzeczywistości jest inaczej: z powodzeniem mogą przybrać rolę, na przykład, małego baru, czy punktu obsługi klientów.

Wystarczą odpowiednie dekoracje i dostosowanie wnętrza. Jest jednak pewna rzecz, która je wyróżnia: nie są umieszczone w podłożu na stałe (to znaczy: nie mają fundamentów), dzięki czemu, w świetle prawa, nie są budynkami.



Jakie są tego zalety?

Jako jedną z ważniejszych należy wymienić koszt: postawienie kontenera handlowego jest o wiele tańsze, aniżeli pełnoprawnego budynku. Ich instalacja zajmuje też znacznie mniej czasu: montaż – z gotowych już elementów – czy demontaż, to kwestia najwyżej kilku dni. Na uwagę zasługują też mniejsze komplikacje natury prawnej: nie wymagają aż tylu różnego rodzaju wniosków, zatwierdzeń i pozwoleń, ile stałe budynki.

Kolejne ich atrybuty to uniwersalność i łatwe dostosowanie do potrzeb przedsiębiorcy: pawilony dostępne są w wielu różnych wymianach i konfiguracjach (mogą mieć, przykładowo, WC, zaplecze sanitarne, klimatyzację), a drobniejsze zmiany, natury estetycznej, nie są trudniejsze, niż w obiekcie stacjonarnym. Skoro o estetyce mowa, warto podkreślić ich walory wizualne: nie są to już, jak mogło być dawniej, ogromne „kloce”, o wyglądzie rodem z PRL-u. Obecnie dostępne są nowoczesne, kreatywne projekty, o ciekawych kształtach i bogatym oszkleniu.

Dla kogo to jest?

Specyfika pawilonów handlowych czyni je doskonałym rozwiązaniem, dla wszelkiego rodzaju start-upów i dla tych, dla tych którzy chcą otworzyć biznes, nie mając dużych środków, dla pragnących prowadzić biznes w danym miejscu i formacie jedynie tymczasowo (na przykład, gospodarować rok czy dwa w mniejszej miejscowości, aby potem przenieść się do dużego miasta)  czy wreszcie dla przedsiębiorców planujących rozwój swojej firmy, nie będących jednak pewnych swej przyszłej sytuacji. Składa się na to szereg czynników: koszty są stosunkowo niskie, a więc i ryzyko jest niewielkie; chociażby biznes nie wypalił, jego właściciel nie doprowadzi się do bankructwa.

Tym samym, większa już firma, mająca kilka lokalów, stawiając pawilon w nowym mieście, daje sobie łatwą możliwość odwrotu, gdyby dane miejsce nie było jednak zbyt zyskowne Z drugiej strony, jeżeli firma rozwijać się będzie bardzo szybko, znacznie lepiej, niż się to pierwotnie zakładało, będzie można łatwo modernizować ją, po prostu wymieniając pawilony na większe, czy też – zależnie od potrzeb – stawiając nowe w innych miejscach.

Jeżeli natomiast chodzi o branżę, nie ma tutaj prawie żadnych ograniczeń: oczywiście kontener handlowy nie będzie dobrym salonem samochodowym czy stocznią, jednakże, poza tak oczywistymi ograniczeniami, powinien być odpowiedni dla każdego.

Więcej informacji
Artykuł powstał we współpracy z https://mjproject.tech/ – producentem pawilonów i kontenerów modułowych.

 

Popularne artykuły

Exit mobile version