Lifestyle

McDonald’s wycofuje plastikowe słomki. Od 23 stycznia będą tylko ekologiczne

Opublikowano

-

fot. McDonald’s

Od 23 stycznia we wszystkich restauracjach McDonald’s w Polsce będą dostępne wyłącznie papierowe słomki. Klienci nie dostają już używanych dotychczas słomek plastikowych. Sieć wprowadza także nowe, przyjazne środowisku opakowania lodów McFlurry oraz patyczki do balonów.



Wprowadzenie papierowych słomek, nowych opakowań McFlurry i papierowych patyczków do balonów to elementy strategii zrównoważonego rozwoju McDonald’s. Firma informuje, że jej celem jest między innymi znacząca redukcja gazów cieplarnianych z restauracji, biur i w łańcuchu dostaw, recycling wszystkich odpadów z sal jadalnych oraz wprowadzenie opakowań wykonanych ze źródeł odnawialnych, certyfikowanych bądź z odzysku.

– Papierowe słomki, nowe kubki do lodów McFlurry i patyczki do balonów to dopiero początek. Wiemy, że jeszcze dużo pracy przed nami. Dobre rozwiązania, możliwe do wdrożenia w naszej skali, wymagają czasu. Intensywnie nad nimi pracujemy. Już wkrótce w restauracjach wdrożymy kolejne zmiany przyjazne środowisku – mówi Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.

Sieć wyjaśnia, że papierowe słomki w McDonald’s przeszły wiele testów pod kątem wytrzymałości, niezawodności i funkcjonalności. Mogą one pozostawać w wodzie nawet przez 5,5 godziny bez namakania. To ponad dwukrotnie dłużej niż ich poprzednia wersja. Zostały dopuszczone do kontaktu z żywnością certyfikatem ISEGA.

– Słomki oraz ich opakowania są wykonane w 100 proc. z papieru certyfikowanego przez PEFC. Produkty z tym oznaczeniem wspierają odpowiedzialną gospodarkę leśną – wyjaśnia Agnieszka Czarnecka, menadżer ds. zakupów McDonald’s Polska.

– Nowe papierowe słomki w 100 proc. nadają się do recyklingu. Już teraz w większości naszych lokali znajdują się kosze umożliwiające segregację śmieci. Zmiana opakowań oraz technologie stosowane przez recyclerów umożliwiają nam stopniowe zamykanie obiegu i przetwarzanie odpadów np. na ręczniki papierowe – mówi Tomasz Kurpiewski, menadżer ds. zrównoważonego rozwoju McDonald’s Polska.

 

 

Źródło: Informacja prasowa McDonald’s

Popularne artykuły

Exit mobile version