Lifestyle

Jak przeciwdziałać rdzy na samochodzie?

Opublikowano

-

Czas jest wrogiem wszystkich rzeczy. Innymi słowy, prędzej czy później i tak przegrasz z korozją i jest to nieuniknione. Jest różnica między tym, co stanie się za 1-2 lata, a za 10-15 lat. Utlenianie powoduje korozję metalu i powoduje uszkodzenia, ale błędy można skutecznie powstrzymać dzięki zainwestowaniu czasu i wysiłku. Rdza może szybko gromadzić się na samochodzie i być trudna do usunięcia. Jednak pewne środki ostrożności znacznie zmniejszą ryzyko rdzewienia dla Ciebie i lakieru Twojego samochodu.

Istnieje wiele różnych sposobów ochrony samochodu przed korozją, takich jak woski i oleje, które należy nakładać w określony sposób. Arkusz folii budowlanej jest najlepszym rozwiązaniem, gdy samochód jest zaparkowany na zewnątrz.



Antykorozyjne preparaty olejowo-tłuszczowe nie pękają ani nie łuszczą się podczas aplikacji, ale do ich działania potrzebny jest kompresor i specjalny pistolet

Podstawą walki z korozją jest jak najszybsza reakcja. Kiedy zobaczysz korozję, zrozum, że będziesz musiał ją natychmiast zmierzyć, osłabić źródło, a następnie zabezpieczyć. Usuwanie korozji i zabezpieczanie metalu jest trudne, ale istnieją procesy, które można zastosować, aby pomóc w wykonaniu zadania. Klienci, którzy naprawili swoje samochody za pomocą blacharza, mogą się pocieszyć wiedząc, że nawet jeśli praca nie trwa długo, to z pewnością została wykonana przez kogoś, kto jest biegły w tym, co robi.

Usuwanie rdzy z nadwozia, jak to zrobić ?

Duży wpływ na to, z jakim skutkiem i jaka metoda będzie do tego najlepsza usuniemy rdzę ma miejsce, w którym jest ona ulokowana. Niemałe znaczenie ma również wielkość korozji. Bardzo często jest niestety tak, że pod wydawałoby się niewielkim spuchnięciem, kryje się wielka dziura.

Aby dowiedzieć się, czy bateria jest gotowa, musisz najpierw usunąć utleniony metal. Możesz go zeskrobać (jeśli problem jest mały i używasz śrubokręta), szczotką drucianą (ręczną lub na wiertarce), pędzlem, a jeśli chodzi o coś takiego jak progi lub podłużnice, stukaj obszar młotka. Kiedy widzą większy problem na maszynie, zwykle szybko sięgają po szlifierkę kątową i wyłączają maszynę.



Przy małych purchelkach (możliwych jeśli metal nie został perforowany) ważne jest aby nie pozostawić korozji np. pod listwą przypodłogową. Oczywiście ekstremalny przypadek, taki jak ten, będzie wymagał więcej czasu na naprawę i może być również wymagane outsourcing. Ale jeśli zachowasz ostrożność i będziesz pracować ze swoim technikiem w przyszłych seriach produkcyjnych, naturalne piękno metalu może pozostać. Aby analizować pismo na dużą skalę, wiele narzędzi AI dostarcza użytkownikom istotne informacje o samym tekście. Dlatego nawet w przypadku korzystania z tych narzędzi do automatycznego publikowania ważne jest, aby dostarczać wysokiej jakości treści, które przetrwają próbę czasu.

Inne sposoby usuwania korozji obejmują piaskowanie. Za pomocą szlifierki ręcznej w kształcie pistoletu można usunąć korozję z kół lub podwozia zdemontowanego samochodu. Po piaskowaniu należy go natychmiast zabezpieczyć. Oferujemy różne opcje do wyboru.

Kiedy wykorzystujemy nasze umiejętności chemiczne, możemy przyjrzeć się usuwaniu tlenków metali i zoptymalizować proces usuwania. Zastosowanie chemicznego konwertera rdzy sprawi, że niczego nie przegapimy i sprawimy, że naprawy będą jeszcze bardziej udane. Ten rodzaj chemii antykorozyjnej ma pewne wady. Jest powolny i zależny od temperatury. Powinien działać 10-15 stopni Celsjusza przez co najmniej 24 godziny (najlepiej).

To jeden z powodów, dla których w warsztacie szybkiego serwisu lepiej nie polegać na trwałym malowaniu korozji; w rzeczywistości większość kowali też nie ma na to czasu. Pracując na własną rękę warto stosować takie środki chemiczne. Przykładowe działanie: nanieść preparat na rdzę, po 12 godzinach nałożyć ponownie; po kolejnych 12 godzinach umyć wodą i wysuszyć – teraz można bezpiecznie przystąpić do dalszych czynności.

Którego lakieru użyć do zabezpieczenia wyczyszczonej powierzchni ? 

Szpachlówka i podkład akrylowy nie są odporne na korozję! W jaki sposób? Użyj szpachelki, aby zrobić kulkę. Pozostawić do pełnego utwardzenia przez wiele godzin, a następnie namoczyć w wodzie na kilka godzin, wysuszyć i ponownie zważyć. Szpachlówka będzie cięższa, ponieważ jest porowata, tzn. może wchłaniać wodę i powoli ją ponownie wypuszczać. To sprawia, że szlifowanie szpachli na mokro jest trudniejsze (lub przynajmniej mniej skuteczne).



Ten scenariusz powoduje jedynie powstawanie rdzy powierzchniowej, która zwykle pojawia się po tygodniach lub miesiącach wymiany nawierzchni. Podkład reaktywny jest pomocny, ale jest stosunkowo krótkotrwały. Jeśli potrzebujesz najlepszej długoterminowej ochrony przed korozją lakieru, najlepszym wyborem będzie podkład epoksydowy. Niestety, aby wyschła, trzeba nałożyć grubą warstwę. Wielu lakierników ma trudności ze szlifowaniem ostatniej warstwy podkładu i zamiast tego przysięga na wysokiej jakości technikę odpryskiwania pędzlem. Kupcom też się to nie podoba, ponieważ po naprawie gruba warstwa jest wykrywana przez liczniki farby.

Najlepszy do zabezpieczenia naprawionej powierzchni

Nie jest możliwe nałożenie pędzla na wszystkie powierzchnie, a jest wiele miejsc, w których z różnych powodów nie jest to możliwe. Na przykład te przestrzenie – próg drzwi, wnętrze drzwi, pod częściami pojazdu, słupki i drzwi. Miejsca o dużej wilgotności są korozyjne, dlatego tak ważne jest regularne zabezpieczanie domu lub przestrzeni handlowej przed korozją – przynajmniej co 2 lata.

Jednym z wielu preparatów antykorozyjnych dostępnych na rynku jest wosk, ale możliwe są również oleje i inne tłuszcze. Środki na bazie wosku są czasami oferowane w sprayach do samodzielnego użytku, co oznacza, że nie trzeba ich nakładać ręcznie. Można je również kupić z dołączonymi małymi rurkami do aplikacji na progi drzwiowe, klapy i inne powierzchnie. Ich wadą jest to, że po nałożeniu na wilgotną lub brudną powierzchnię (co może być trudne do uniknięcia), po krótkim czasie odkleją się.

Do nanoszenia antykorozyjnych preparatów olejowych i smarnych, które nie pękają i nie łuszczą się, potrzebny jest kompresor i specjalny pistolet. Środki typu Mike Sanders są płynne w temperaturze pokojowej, ale stają się stałe po wmasowaniu we włosy. To świetnie, bo płyn nie kapie – nie mówiąc już o śmierdzi!

Istnieją również alternatywy dla ropy naftowej, takie jak na przykład towot. Można go mieszać z olejem przekładniowym i rozpylać jako mgła olejowa na przekładnie jako jedno z najlepszych zabezpieczeń. Wada: może być konieczne użycie go przez jakiś czas, zanim odczuje się jego działanie.

Artykuł powstał przy współpracy z portalem ogólnotematycznym https://klasawwarszawie.waw.pl/

Popularne artykuły

Exit mobile version