Wybór biura nieruchomości to jeden z podstawowych procesów, którego dokonać muszą wszystkie osoby, które planują w niedalekiej przyszłości zakup domu. Wybór odpowiedniego pośrednika zaowocuje szybkim znalezieniem idealnego lokum, a także znacznym ułatwieniem w realizowaniu wszystkich formalności. Można z powodzeniem przyznać, że to od wyboru biura nieruchomości w dużej mierze zależy, czy nasza przygoda związana poszukiwaniem domu odbędzie się bez przykrych niespodzianek. Na co powinniśmy zwrócić uwagę, wybierając najlepsze biuro nieruchomości?
Opinie o danym biurze w internecie
Każde szanujące się biuro nieruchomości Gdańsk posiada własną stronę internetową oraz profile w mediach społecznościowych, z których bardzo wiele dowiemy się o jego doświadczeniu, realizacjach, a także zasadach współpracy. Warto przede wszystkim skupiać się na tych biurach, które dość wyraźnie zaznaczają swoją obecność w sieci. Pamiętajmy jednak, by nie zawsze ufać reklamom i opisom samego biura. Prawdziwie przydatne informacje mogą zostać nam dostarczone za pośrednictwem dotychczasowych klientów biura. Koniecznie zaglądniemy w opinie o biurze i starajmy się nawiązać kontakt z tymi osobami, uznały tę współpracę za niesatysfakcjonującą.
Lokalizacja biura nieruchomości
Biura nieruchomości z reguły obsługują dość duży region, dlatego przy wyborze biura warto zweryfikować, gdzie znajduje się jego siedziba. Z doświadczenia możemy podpowiedzieć, że biura, które są zlokalizowane najbliżej osiedli obsługiwanych przez biuro nieruchomości, w stosunku do tych właśnie nieruchomości podchodzą z największą uwagą. Jeśli skorzystamy z usług biura nieruchomości, które jest zlokalizowane kilkadziesiąt kilometrów od wymarzonego domu, nasza sprawa może być potraktowana po macoszemu, czego z pewnością byśmy sobie nie życzyli.
Warunki współpracy
Przed rozpoczęciem współpracy z biurem nieruchomości dokładnie przeanalizujmy całą umowę pośrednictwa. Na tego typu umowie powinny pojawić się pewne konkretne informacje jak na przykład zasięg współpracy, wynagrodzenie należne agentowi, wszystkie wyłączenia oraz kary umowne za niedopatrzenie którejś ze stron umowy. Pamiętajmy, by przeczytać każdy punkt umowy i dokładnie wypytać pośrednika o wszystkie te, które są dla nas niezrozumiałe czy nieuzasadnione. Jeśli zapisy wydają nam się podejrzane, skontaktujmy się z prawnikiem, który może rzucić nam nieco więcej światła na niektóre z warunków umowy.
Ubezpieczenie którym dysponuje biuro oraz certyfikacja
Pośrednik, który będzie nas obsługiwać, powinien mieć stosowną licencję, która potwierdza jego kwalifikację, kompetencje i wiedzę z zakresu obrotem nieruchomościami. Licencja jest nadawana każdemu agentowi osobno, dlatego, jeśli z jakiegokolwiek powodu w czasie procedowania naszej sprawy zmieni się agent, ponownie warto zweryfikować jego uprawnienia. Dodatkowo zapytajmy, czy biuro nieruchomości dysponuje stosownym ubezpieczeniem, które pokryje wszelkie szkody związane z niedopełnieniem obowiązków lub zaniedbaniem.
Artykuł powstał we współpracy merytorycznej z flawless.pl |
Czytaj też:
> Jak wybrać sprawdzonego zarządcę nieruchomości w Warszawie?