TikTok to swego rodzaju serwis społecznościowy, który odniósł największy sukces już w 2021 roku. To właśnie od tamtego czasu aplikacja dynamicznie się rozwija, a to przekłada się na jej coraz większa popularność. Chcesz dowiedzieć się, jak w praktyce działa TikTok i czym jest ten serwis społecznościowy? A może interesuje Cię zależność internetowego marketingu i TikToka w XXI wieku? W tym artykule znajdziesz wiele ciekawych informacji na ten temat!
Jak działa TikTok?
Zasada działania TikToka jest naprawdę prosta. Użytkownicy korzystający z tej aplikacji, mogą nagrywać krótkie trzyminutowe filmiki, korzystając jednocześnie przy tym z dodatkowych filtrów, nakładek oraz możliwości edycji filmu poprzez dodanie, np. nowej ścieżki dźwiękowej. Warto też wiedzieć, iż niektórym użytkownikom TikTok pozwala na nagrywanie nieco dłuższych klipów – tu wiele zależy od typu posiadanego konta.
Wchodząc na TikToka, oczom każdego użytkownika ukazuje się ekran główny, gdzie znajdują się propozycje filmów do wyświetlenia. Po zalogowaniu się serwis automatycznie dopasowuje typ treści na podstawie zaawansowanych algorytmów śledzących poczynania użytkowników bezpośrednio w aplikacji. Można też dodawać swoje filmy, które finalnie mogą zyskać na popularności. Można więc powiedzieć, że w dzisiejszych czasach praktycznie każdy może zostać TikTokowym influencerem – liczy się tylko pomysł!
Czy na TikToku można zarabiać?
Bezpośrednio w serwisie TikTok jak najbardziej można zarabiać. Aplikacja płaci użytkownikom średnio do kilkunastu groszy za 1000 wyświetleń jednego TikToka. Warto jednak mieć na uwadze, iż warunkiem do rozpoczęcia zarabiania jest konieczność posiadania co najmniej 10 tys. osób obserwujących profil oraz 100 tys., wyświetleń profilu w ciągu ostatnich 30 dni. Warto też dodać, że taka opcja jest dostępna tylko dla twórców w wybranych krajach. Jeśli chodzi o zarobki – znacznie korzystniejszą formą jest współpraca z firmami, które chcą zareklamować swoje produkty. W skrajnych przypadkach przeprowadzenie kampanii na TikToku może wiązać się z wynagrodzeniem do ponad 100 tys. złotych!
Skąd wzięła się popularność TikToka?
Według specjalistów popularność TikToka wzrosła w dość naturalny sposób. Wynika to głównie z prężnego rozwoju social mediów, coraz większej ingerencji młodych osób w działania marketingowe firm, a także ogólną komercjalizację reklamy w internecie. Na tę chwilę serwis TikTok liczy ponad 12 mln użytkowników, a liczba ta stale rośnie!
Marketing XXI wieku – TikTok to podstawa!
Można śmiało powiedzieć, ze serwis TikTok jest podstawą, jeśli chodzi o dzisiejszy marketing. Wszelkie działania firm, które mają na celu poprawę wizerunku marki w sieci oraz zwiększenie sprzedaży, powinny zainteresować się współpracą z TikTokowymi influencerami w celu przeprowadzenia kampanii reklamowych. To nie tylko szansa dla młodych osób na dodatkowy (całkiem dobry) zarobek, ale także możliwość rozreklamowania swojej marki w sieci w międzynarodowej skali.
Artykuł przygotowany przy współpracy z https://www.4rtweb.pl