Lifestyle

Banery reklamowe na budynkach i bilbordach – czy rzeczywiście są skuteczne?

Opublikowano

-

Banery reklamowe niegdyś cieszyły się ogromną popularnością i były jednym z najlepszych sposobów promowania oferty firmy. Dziś jednak sytuacja nieco się zmieniła, bowiem prym wiedzie reklama internetowa, a nie wizualna. Tymczasem niektóre przedsiębiorstwa wciąż korzystają z dobrodziejstw, jakie dają im banery reklamowe. Czy rzeczywiście są skuteczne?

Czym jest reklama wizualna?

Na początek warto odpowiedzieć sobie na pytanie, czym właściwie jest reklama wizualna i czy w dzisiejszych czasach ma jeszcze jakieś znaczenie? Otóż wizualne firmy promocji skupiają się na wszystkim tym, co klient może zobaczyć i zapamiętać. Są to na przykład różnego rodzaju plakaty czy właśnie banery reklamowe. Widząc je, klientowi zapada w pamięć chociażby nazwa firmy bądź jej hasło przewodnie. Odpowiednio przygotowany baner pozwala więc zapisać się w pamięci klienta, który w danym momencie może nie potrzebować konkretnych towarów lub usług, lecz w przyszłości może być zainteresowany ofertą naszej firmy. Wbrew pozorom reklama wizualna wciąż ma ogromne znaczenie, bowiem nie zamknęliśmy się całkowicie w świecie wirtualnym, a wręcz przeciwnie – wciąż wychodzimy na spacery, spotykamy się ze znajomymi, dojeżdżamy do pracy samochodem. Wtedy też mamy okazję, aby zobaczyć różnorodne banery reklamowe na budynkach oraz na bilbordach.



Dobry baner reklamowy – klucz do sukcesu

Banery reklamowe mogą okazać się kluczowe w budowaniu pozytywnego obrazu firmy, jednak z drugiej strony ich zaprojektowaniu należy poświęcić trochę więcej czasu. W ich przypadku sytuacja wygląda podobnie, jak ze stronami internetowymi – możemy przygotować dobrej jakości witrynę, która będzie pomocna dla użytkownika, lecz możemy także stworzyć stronę, która w ogóle nie będzie widoczna w wyszukiwarce. Banery zaś mogą przykuwać wzrok i zapadać w pamięć, mogą również pozostać niezauważone przez potencjalnego klienta. Dlatego też warto zastanowić się, co dokładnie na banerze powinno się znaleźć. Zaleca się, aby baner reklamowy nie obfitował w informacje, bowiem zwykle na ich przeczytanie mamy zaledwie kilka sekund. Nazwa firmy, konkretny produkt bądź hasło przewodnie – to właśnie kluczowe informacje, które powinniśmy umieścić na banerach reklamowych. Opcjonalnie możemy też dodać dane kontaktowe bądź adres strony internetowej. Baner reklamowy powinien przykuwać wzrok, zatem musi być on stworzony w wyrazistych bądź kontrastowych kolorach. Często projektowaniem profesjonalnych banerów reklamowych zajmują się specjaliści do spraw promocji, którzy dokładnie wiedzą, na co zwrócić uwagę.

Dobry pomysł na reklamę

Nie ulega wątpliwości, że banery reklamowe na budynkach czy bilbordach to doskonały pomysł na reklamę. Prawidłowo opracowana koncepcja pozwoli nam osiągnąć pożądane rezultaty, czyli pozyskać nowych klientów. Pamiętajmy jednak, aby wybrać dobre miejsce, w którym baner zawiśnie. Nie może być to kwestią przypadku, bowiem nawet najwyższej jakości baner reklamowy może zginąć w tłumie innych bądź zostać niezauważony, jeśli znajdzie się w nieodpowiednim miejscu. Doskonałym rozwiązaniem będzie więc umieszczenie go przy ruchliwej ulicy, najlepiej w pobliżu sygnalizacji świetlnej. Stojący na światłach kierowcy będą mieli trochę czasu, aby się z nim zapoznać. Dobrym pomysłem jest również umieszczenie banera na często uczęszczanej ulicy, na wysokości oczu przechodniów. Możemy również zlokalizować go w okolicy przystanku autobusowego. Wbrew pozorom możliwości jest naprawdę wiele, tak samo jak i korzyści, które może nam przynieść baner reklamowy.

Autor:
Artykuł został przygotowany przez Drukarnia Ksero A0 specjalizującą się w druku wielkoformatowym CAD

Czytaj też:

> Kubki papierowe – idealne rozwiązanie dla Twojej firmy

> Okrągłe kasetony 3D czy litery przestrzenne? Wybieramy szyld dla firmy!

Popularne artykuły

Exit mobile version