Lifestyle

Współpraca z agencją rekrutacyjną i korzyści z niej wynikające

Opublikowano

-

Profesjonalne agencje rekrutacyjne oferują dziś swoim partnerom znacznie więcej niż pomoc w zatrudnianiu pracowników. W zależności od aktualnych potrzeb twojego przedsiębiorstwa, pomogą ci pozyskać wysokiej klasy specjalistów, udostępnią narzędzia automatyzujące procesy HR, zajmą się obsługą kadrowo-płacową, a także zaplanują działania, które wzmocnią wizerunek marki na rynku pracy.

Efektywna rekrutacja

Skuteczna rekrutacja to wyzwanie, z którym mierzy się większość firm, nawet tych, zatrudniających doświadczonych rekruterów. W wielu sektorach rozwija się rynek pracownika, a tradycyjne metody docierania do kandydatów przestają przynosić pożądane skutki. Nawet największe i uznane korporacje muszą wykonać dziś znacznie większy wysiłek, żeby pozyskać najbardziej wartościowych pracowników. Jeszcze trudniej jest w branżach, gdzie zawsze brakowało wykwalifikowanych specjalistów. W tym zakresie może pomóc agencja rekrutacyjna, taka jak HRK, oferująca usługi pozyskiwania fachowców wysokiego szczebla i menedżerów, których kompetencje będą kluczowe dla twojej firmy.

Budowanie marki pracodawcy

Nieskuteczne i przeciągające się procesy rekrutacyjne często są efektem zaniedbań w zakresie employer brandingu, czyli wizerunku pracodawcy. Jako właściciel przedsiębiorstwa zapewne pragniesz, aby praca w nim kojarzyła się z prestiżem, pracownicy utożsamiali się z firmą i byli jej naturalną reklamą – wyrażali się o niej w pozytywny sposób, a tym samym przyciągali kontrahentów i wartościowych kandydatów do pracy. Taki efekt można osiągnąć, korzystając ze skrojonej na miarę twoich potrzeb strategii employer brandingowej. Jest to usługa, którą może zaoferować agencja rekrutacyjna, taka jak np. HRK.

Digitalizacja procesów HR

Automatyzacja dokumentacji pracowniczej i innych procesów, którymi zajmują się działy HR, to jedno z największych wyzwań, przed którymi stoją obecnie przedsiębiorstwa. Na cyfryzacji korzystają bezpośrednio sami rekruterzy i osoby zatrudnione w działach HR, a pośrednio ich szefowie. Digitalizacja oznacza bowiem oszczędność czasu, który można spożytkować na ważniejsze działania niż ręczne wprowadzanie danych czy tradycyjny obieg dokumentów. To również minimalizacja kosztów i znacznie mniejsze ryzyko popełniania błędów. Mimo to zakup i wdrożenie nowoczesnych narzędzi kojarzy się z dużą inwestycją finansową i czasową reorganizacją pracy. Warto skorzystać w tym zakresie z pomocy agencji rekrutacyjnej, oferującej tego typu usługi.

Zewnętrzna obsługa pracowników

Wiele firm deleguje na zewnątrz działania, które nie są związane z ich kluczową działalnością. Tak dzieje się np. w przypadku logistyki, a coraz częściej również obsługi kadrowo-płacowej. Budowanie i utrzymywanie własnego działu kadr może być sporym obciążeniem dla przedsiębiorstwa, blokującym skupienie się na najważniejszych celach. Mimo to, takie sprawy, jak administracja wynagrodzeniami czy dokumentacja pracownicza muszą być prowadzone na bieżąco. Są to działania czasochłonne i obarczone ryzykiem błędu, jeśli nie wykonuje ich osoba wykwalifikowana. Agencja rekrutacyjna, taka jak HRK, oferująca usługi typu payroll, może odciążyć firmę w zakresie obsługi pracowników.

Artykuł powstał we współpracy merytorycznej z portalem hrk.pl

Czytaj też: Dział HR: rola i zadania działu Human Resources

Czytaj też: Jedziesz do pracy w Belgii? Przekonaj się, dlaczego warto wybrać bus

Popularne artykuły

Exit mobile version